AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.361

Öppna konto i tysk bank ?

Ska resa igenom Tyskland om ett par veckor och kommer att titta på 3-4 bilar utspridda på ca 40 mil. Jag vet alltså inte i förväg vilken handlare jag eventuellt köper ifrån.

Hur kommer jag åt pengar om det är så att det blir affär ? Kan jag ha ett konto i tysk bank ? Ngn som har erfarenhet av det ?(Har Handelsbanken här i Sverige).

/Henrik
li
1.959
liste
535i -89
Ett tips kan vara att du köper resecheckar här hemma och löser in på en lokal bank när du bestämt dig för vilken bil det blir.
Liste, tack för tipset, har du ngn koll på vad det är för avgifter för resecheckar ?

Talade nyss med banken och de rekomenderade överföring till den handlare jag köper ifrån.

Om man gör en överföring, är det riskfritt att föra över pengarna till en handlare när han sitter på både bil och Briefet ??

/Henrik
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ja, om det är en seriös handlare är det det. Du faxar helt enkelt uppgifterna banken behöver till dem, så förs pengarna över.

Don't dream it, drive it
Kostar rätt mycket att lösa in resecheckar.
li
1.959
liste
535i -89
Oftast betalar man en procentsats på beloppet när man köper resecheckarna (<2%) och 15-20 kronor för att lösa in dessa. På många ställen kan man dessutom lösa in resecheckar helt utan kostnad.
Cash is king
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.