|
|
|
|---|---|
|
Tja undrar hur myke olja det skall vara i stora E30 diffen med lamellbroms. vet att det sakl vara Castrol SAF-XJ 75W140 men inte vilken mängd. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) | |
| Lovar ingenting men ska man inte låta bilen stå plant och fylla i tills det precis inte rinner ut, ur hålet du fyllde på i? Gjorde jag iaf. | |
|
har för mig det är 0,7-0,9... men är inte 100% _______ /Chrille |
|
|
Fyll tills det rinner ur påfyllningshålet. Två liter olja brukar räcka då man brukar spilla och kladda en del. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
men ja har diffen på golvet i garaget o vill fylla innan den monteras =) mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
är det nån som kan komma med 100%:iga siffror? vill hälst slippa kladda med olja emd den monterad o den skall monteras i morron. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| i min lamelldiff till 323E21-82 går det i 0.95l enligt instruktionsboken. | |
|
1.1L går det i "stora" differentialen till e30. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
tack, då blir det att pypsa i lite mer sen då =) hälde i 1l. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.