AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.594

Utrustnings kod 940?

Visa användare
66
dgx033
540im6 Touring -01
Var på bmw häromdagen och fick min utrustningslista.
Har fattat nästan allt ,men sist står det 940 Special Request Equipment. Fanns inte med på listan här på forumet, så jag kollade på turingklubbens hemsida och där står det.

Special Request Trim eller Specialty Equipment.

Vad är detta för något?

Någon som vet?

Mvh/Viktor
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Det är specialbeställda inrednings-färger eller karossdetaljer (trim). Alt. något specialbeställt tillbehör, ex. vis Kylaggreggatet "Tropicooler" eller kanske något annat, som inte står listat i std. utr. listan/ev. Individual-listan. Så har jag förstått det, då jag hade en "SJUKT" extrautrustad E34 V8, som hade ett antal sådana detaljer! Nu minns jag inte om det var just #940 de hette, men det kan det troligen varit...

/Anders

BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!!
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Det är samma som senare kallas "Individual", dvs specialbeställda saker som färg, inredning osv.

På min beställda lista stod det vad det var som var secialbeställt (se länk)

/Gunnar
/Länk
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Gunnar530:

Individual versioner har ju funnits sedan 1987! Jag förstår mig inte på utr. listornas inkonsekvens... Framförallt inte de som översätts till Engelska! Det verkar bli fel/alt. de tolkas olika/tillverkas olika, för olika marknader? Kan det vara så? Jag begär numer ALLTID ut listor på Tyska, från Tyskland, med ursprungs-spec. Alltså så som en Tysksåld BMW skulle sett ut med den gällande utrustningen. Där har jag sett skillnader vad gäller bilar jag ägt. Tex. senaste 750iAL:en jag ägde. Där var det milsvida skillnader mellan den engelska specen. jag fick utskriven av M-Bilar i Eskilstuna och den Tyska originallistan jag begärde ut från Carlsson Bil i Örebro... MEN, ibland är de likvärdiga...Skumt...

Du kanske vet hur det förhåller sig?

BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!!
Visa användare
66
dgx033
540im6 Touring -01
Ok!

Jag tackar för era svar.

Mvh/Viktor
Finns det möjlighet att få fram mer info på

940 Sonderwunsch Ausstattung och
941 Externe Nachruestung

(gäller en G31)?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.