|
|
|
|---|---|
|
Bytte Nav mellan 540'an och M5'an MKIII mot MKII förra veckan + skärmen. men MK3 navven vägrar nu "flytta" på sig den tror jag står parkerad i Gävle hela tiden :-) nåt tips? | |
|
Du har redan testat standardfixen för allt elektriskt gissar jag? Dvs göra bilen strömlös i 20min och sen testa igen. // Mvh Andreas Min förra 528i Touring Länk |
|
|
Prova att manuellt ange vart bilen står. Gå in på vehicle possition i menyn. |
|
|
GPS:n kanske känner sig hemma hos Lantmäteriet ;) "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Finns det nån service meny? provat båda ovan - funkade inte.. |
|
| Provade uppdatera till V24 men hade redan den ... tänkte om det kunde få den att släppa till | |
|
Hej, Felorsak: 1 - GPS:en får ingen antenn signal 2 - GPS mottagaren är defekt Kontroll: för att komma till service menyn: Välj menu, välj "set" Tryck "menu" key för ca 20 sek. Under service menyn kan du kontrollera kontakten med den inbyggda GPS mottagaren. Menyval GPS->Version. Visas version 00.0-> trasig GPS Menyval GPS-> GPS Tracking info -> S/N (signal brus förhållande) 0.0 i alla kanaler (8) -> ingen kontakt med GPS antennen. Lycka till! george |
|
|
Jo precis, med MkII så går antennkontakten in i den extrena GPS-mottagaren och vid montering av MkIII så måste denna pluggas ur och pluggas in direkt i MkIII-enheten. Mvh Björn |
|
| där har vi det nog :-) borde jag vetat då jag uppgraderat från MK1 på 540an :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.