|
|
|
|---|---|
fradric |
Funderar på att köpa trimkamm till min 325, undrar vilken jag ska välja, 272 eller 284 grader? Bilen har chip å filter. Hur kommer bilen att gå med dom olika kammarna? Måste man lyfta toppen för att få ur kammen? Tacksam för svar!!! |
|
Jag skulle satsa på en 284 graders kam!! Det blir lite mer vrid på högre varv tal,men knappt någon skillnad på låga varv..samma pris på båda kamarna! Satsa på en Shrick kam,den kostar 4000kr+ frakt hos motornord. Köp den av en kille som jag känner så får du ge 3300kr inkl. frakt!!! Man skall ta ur toppen vid ett byte Kör själv med en 284 graders,se min bil i galleriet. Magnus Lönnberg ...Finspång 2,7L M20 |
|
| Varför skall man ta bor toppen för? Är det anorlunda på sexorna och fyrorna? Jag bytte kam på min utan att lyfta topp. Det finns ju ingen anledning att lyfta toppen på min. Men det sitter väl ppå nå anat sätt på sexorna antar jag då??? | |
fradric |
Tror att man måste ta ut kammen bakåt ur toppen, om man nu kan formulera sig så?!!! |
|
Har för mig att man drar ur kammen bakåt på 6 cyl. Vet inte exakt... bengan 2,7L M20 |
|
| Ska man ändå byta kam så vill man väl porta o plana toppen också ? Låter ju lite mesigt att stupa halvvägs. Att bara byta kammen ger ju inte många hästar, bilen blir ju mest jobbig i karaktären. | |
|
Hej! Kammen på M20 stoppar man i och ur framifrån.Jag kan inte svara på om det går utan att lyfta toppen,det är ju en låång kam i sexan,möjligen tar den i kylramen/fronten...kanske funkar om man släpper på motorfästena och lyfter lite... Och vad det gäller effekt av en kam så är nog den viktigare en ev portn/plan,det är inte tal om att stupa nånstans...dvs om man håller sig till en moderat sportkam... 7900rpm |
|
| Smaken e som baken. Kammen e det sista jag hade bytt, men så är jag inte så glad för att varva en bruksmotor till 6500 för att få pulver. Känns som att det inte ska behövas med en 2,5 liters sexa. | |
|
Varva är ju bland det roligaste som finns ju........ =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Äh, varva kan man göra med Honda Vtec... (Lite provocerande kanske) En 540 e guld. Helst med automat, så man bara trycker pelle i botten och vrrooom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.