|
|
|
|---|---|
| Har sökt mycket på forumet om mitt problem men hittar ingen som haft samma problem. När jag ska öppna luckan från dosan eller knappen i bilen så öppnar motorn luckan ca 1 cm därefter stänger den sig direkt. Trycker jag på strömbrytaren för att öppna glasluckan händer exakt samma sak. Glasluckan öppnar sig inte, men hela luckan öpnnar och stänger direkt, så jag kommer inte in. Ska ut och kolla om jag får upp den. Men undrar om nån varit med om samma sak. | |
|
Vet inte om detta är samma på touring, men på min sitter det en fjäderbelstad "uppstötarpigg" på varje sida av luckan, samma typ som på huven, som har till uppgift att skjuta ifrån luckan från softclosemekanismen. Utan dessa skulle softclosen låsa igen pga att luckans egen tyngd då trycker ned mot softclosen som då drar igen. Dessa uppstötarpiggar har en tendens att kärva, och kan då oftast enkelt smörjas upp. Jag började med typ 5-56 för att lösa upp, och sedan gottade jag in den i symaskinsolja. Du borde kunna testa uppstötarna genom att trycka med tummen på piggen, den skall fjädra en dryg centimeter utan att kärva. Genom att vrida gummihuset som piggen sitter i kan man justera höjden på dem, vrider du tillräckligt mycket motsols skruvar du ur den helt vilket kan göra det enklare att smörja upp. Mvh. /Kjell |
|
| Ok, ska prova det. Tack så mycket. | |
| Det var inte så på touringen, dessutom så lyser inte ena lyset i luckan och belysningen på luckan som tänds när man öppnar den lyser inte, tror jag fått kabelbrott i anslutning till luckan. Köpte bilen nyligen genom en handlare så det borde gå på garantin, väntar samtal från bolaget som står för garantin. | |
| Hittade felet, en kabel var av vid vä gångjärnet, har skarvat den nu. Funkar allt igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.