AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
699

Bytt stag fram, klonkar ännu...

Gi
27
Gilgo
BMW 520i -90
Bytte stabilisatorstagen fram igår men det klonkar ändå. Frågan är alltså vilka/vilket stag det är som orsakar klonket? Det märks mest om man t.ex kör över en trottoarkant ganska sakta. Tips på hur jag ska klura ut vad som är problemet mottages tacksamt. Vill inte byta fler saker i onödan.
fa
438
fami
525,01 IM
samma problem här trots att jag bytte den andra oxå

MVH-V8
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Det är någon av spindellederna, bytte både övre och nedre på min E39a o nu finns inte ett enda missljud kvar där fram,
kallar dom för övre och nedre istället för Besiktningens Övre främre höger vänster uppe nere HÄhä, finns juh bara 2 uppe o nere så att säjja,
hissa upp bilen o ta en kofot lr nått o bänd o grejja o kolla vars det glappar, nån av dom är det juh Lr båda..

Har man intresse, tar man sig råd :)
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Glömde och Säjja Självklart 2st Höger o 2 Vänster sida för dom som hade tänkt att säga till mig det fast det är självklart..

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
*danne*: Enligt Bilprovningens nomenklatur benämns spindellederna som övre eller undre, naturligtvis kompletterat med aktuell sida på bilen...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
på mitt besiktningspapper står det,, läser innantill nu, spindelled vänster nedre bakre ,lite överdrivet skrivet, men givetvis fattar man juh vad som menas :P

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jag har samma problem med min bil, är det spindellederna man ska byta då alltså....OK! Då får jag testa det!

Min Bil - Länk
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Övre fjäderbenslagringen kan också orsaka klonk.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.