AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
686

Z4 coupe

Ni som kan tyska - vad står det om nästa nr av AMS ang Z4?
//Månsson

Länk
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Att det kommer en coupéversion av z4. Minns inte när, men i år eller nästa låter rimligt.

Hurra!

Don't dream it, drive it
li
1.959
liste
535i -89
Det står så här:
BMW-modelloffensiv
Ny version av Z8, Z4 som coupé och M-version samt modellprogramsuppdateringar för 2006.

Låter otroligt att det skulle komma en ny (eller bara lite uppdaterad) version av Z8.
Ho
1.395
Hobbe Z4
BMW E82 1M -11
BMWCS/BMWSC
Stockholm
E89 som det fanns "best guess" bilder på i Auto-Bild, och som många trodde var en Z4 "face-lift" är troligen den som ersätter Z8:an runt 2009.

Z4:ns "face-lift" är en annan fördelning av vitt/rött i bakljuset , samt helvita blinkers fram enlig bilder jag sett. That's it.

Vi får se om både Z4M och Z4C presenteras på Frankfurtmässan i september.
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Z8 ans efterföljare skall heta Z9 och presenteras hyffsat snart vad jag har förstått det som...
Det är ingen updatering av Z8 utan en HELT NY BIL!
z9:an blir en riktig dräpar coupe/cabrio som skall konkurrera med bland annat Audis "Le mans " bil som också kommer i produktion inom en snar framtid.

li
1.959
liste
535i -89
Z9:an var ju conceptbilen som blev 6-serien. Eftersom de använde nästan alla linjer från conceptbilen när 6-serien blev verklighet, så är det nog ganska "safe" att säga att vad det än är för modell som tidningen pratar om, så kommer den inte att se ut som Z9.
Do
190
Dorfmeister
BMW 320dxdrive touring msport 2021
Näe det stämmer, Den Z9:an jag har sett "bilder" på är mer lik Z8:an i karossen fast avsevärt mycket modernare.

li
1.959
liste
535i -89
Hmm... Var finns dessa bilder då?
liste: här är en tråd med bilder på BMW Z prototyper: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.