|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag skall byta till en 330 är det tänkt om ca 2-3månader. Har hittat fälgar som jag vill ha på den nu. Breyton Inspiration. Länk Har hittat begagnade sådana, enda kruxet är att de är 8,5tum breda alla fyra. Alltså blir det ju 245*35/18 runt om på bilen i så fall. Kommer det att gå bra det på en 330? Blir det inte trögstyrt och spårigt? Blir väl Dunlop SP Sport Maxx däck jag köper eller liknande. En fråga till. Hur mkt tar fälgfixarna för att polera kanten på fälgarna och lacka dem igen? Var lite kantskavd alla 4. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! | |
| Bak är det inga problem, 330 E46 levereras bland annat med 255/35-18 däck på 8,5x18 fälg. Detta förutsätter givetvis rätt ET. Hur det blir fram vete sjutton, där är 225/40-18 på 8x18 det största som BMW skickar med. | |
|
Det är 44 i et på fälgen. Går väl att gå ner till ett 235*40/18 däck på en 8,5 tumsfälg också. Men det skall ju helst vara 245:or på en sån. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Så här ser fronten ut idag: Länk Så här vill jag ha fronten: Länk Vingen jag vill ha tag i: Länk Speglarna: Länk |
|
| Ursäkta, fel tråd. | |
ET20 |
spookshow: Jag kör en 330 Cab -02 med Alpina 8X18 ET47 m. 225/40-18 och 9X18 ET48 m. 255/35-18, bilen uppför sig fantastiskt bra helt utan sparningstendenser och komforten med Michelin PS2 är riktigt bra! Ska du däremot köra samma dimension fram och bak brukar det vara brukligt bade i 18" och 19" att köra pa 225 eller max 235,or! Mvh. ET20 330 Ci cab -02 ///M |
|
Ok. Tack för infon. Genom att fälgarna jag köpt är 8,5 alla fyra så måste det bli samma dimension runt om..annars ser det väl knepigt ut. Har bestämt mig för 235*40/18 också nu. Är nog lika bra det...245 fram känns som att det är för mkt En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.