|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har problem med att få i ettan, tvåan eller back, efter jag bytt min koppling. Får pressa i växlarna när bilen står stilla med motorn igång, med motorn av går det lätt att få i dem. Vid körning går det hyfsat att få i växlarna, trean till femman är inga problem. Har luftat ur slavcylindern, men det hjälpte inte, känns som den inte kopplar ur tillräckligt. (När jag kollad pinnen på slavcylindern som trycker mot plattan mot urtampningslagret, såg den sliten ut på "sidan", som om den gått bredvid, känns kanske inte troligt, bilen betede sig lika dant efter mon igen.) Är det någon som har ngt tips, kan det vara ngt stag från växlingsföraren, som fått stryk vid dem/mon....? Vill inte gärna pressa sönder växellådan... | |
|
Gömde nämna att det gäller min 525 Touring -95:a, fundera mer och mer om det kan va spakstället, bakom "bakre" infästningen till spakstälet satt ju en M10 mutter som höll plåten, den kanske är "för" spänd eller ngt, annat. Kopplingen funkar perfekt annars. Får hissa up när jag kommer hem... Ingen annan som har någon klok tanke? |
|
| Var det original lamell och tryckplatta du monterade? Eller var det något skumt piratkit? Dessa kan ju ha lite lustig passform ibland, och då är det möjligt att man får lite skumma fenomen | |
|
Detta var en Sachs sats, så den måste väll anses som bra. Försökte kolla länkaget idag men det verkar vara som det ska. Fick ett tips att det kanske ändå kan vara slavculindern på vxl lådan, att den inte trycker ut som den skall, en kompis hade samma fenomen, och "pinnen" var sliten på sidan, han bytte, sen funka d. Min var ju ok innan kopplingsbytet, men jag får väll byta den med... har snart bytt halva bilen... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.