|
|
|
|---|---|
|
tja behöver beskrivningar/ritningar/skisser på hur man tillverkar ett ställbar kammdrev till sin M20 min idé är att man svarvar en ny platta med rätt diameter för kamaxeln och krysskilsspår i som man sen sättern en passande bultcirkel på med t ex. M6, sen tar man sitt orginal kamdrev, fräser ur lika mycke åt båda hållen (hur mycke?) i samma bultcirkel, och sen fräser/svarvar bort centrummet. skulle det funka? vilka matt skall ja ha ca, nån som har några ritningar eller skisser så maila mej gärna dom på jajsen@hotmail.com länka gärna bilder till ställbara kamdrev oxå. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) | |
|
kom på ett till sett man kan tillverka på om man svarvar av centrummet på orginal drevet och behåller det, o så svarvar man till två plattor med lika bulltdelning (spår) som man fräser bulltcirkle i kamdrevets ytre del (den tandade) o sätter en på framsidan o en på baksidan sen så bultar man fast den i det lösa centrumet. luddig förklrig, hoppas nån förstår. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Alltså kikar man på drevet jag har. Från PPF så känns det som att he är fan inte värt tiden för att göra ett eget. - Men åandra sidan så har jag på senare dagar blivigt fetare & latare :P | |
|
hehehe, OK får se, projektet är bromsat lite av ekonomiska skäl, så har ja bättre finanser i vinter så blir det nog ett riktigt ställbart. får se, vore kul med lite bilder o idéer IAF mvh Erik Jakobsson Enligt Haynes är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
| Självklart går det att tillverka ett eget, inge snack om saken. Men frågan är om det är värt tiden det lär ta? :) | |
|
rimligen borde man ju kunna ta ett befintligt drev och bara fräsa upp hålen i det så att man kan justera det? MVH Johan K |
|
|
Det är just det som folk gör, men det är ju inget bling-bling över det... - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Ett M20 drev sitter men bult i centrum, så det går inte så bra det :-) | |
|
Det är DÄRFÖR Ni säljer så "bra" med dem..! =) - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
| Vad är fördelen med ställbart kamdrev? | |
|
Timing advance - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.