AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.568

skinn typ i M5 e34 men helskinn?

kennie_535
hej jag har skinn inredning från en M5:a
skinnet är svart helskin sportstolar självklart men dom är inte elstyrda och det är skin i dörrsidorna med

nu undrar jag vad för sorts djur det är om de e så lyxigt att de e svart buffel skin lr?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det beror på. Vanligtvis så är det "vanligt" skinn. Sen finns det buffelläder som är bra mkt hårdare och grövre i strukturen.
Titta i Galleriet under frilansare, t.ex. Schnitzer och besökarnas så sök på Alpina och M5 så borde du hitta bilder med både och.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
kennie_535
men vänta nu ja har nån lapp med siffror på måste vara artikelnummer om man ger de nummret till BMW så säger dom om de e buffel lr vanligt skinn
mina stolar är väldigt liknande dina och skinnet är ganska tjockt och hårt
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Prova med det. I min satt det vanligt läder och det var M5 orginalstolar. Numera sitter det Alpina buffelläder och det är en helt annan prägling. Tyvärr har jag ingen bild på nya inredningen.

M V H
Stephan

Stephan: Mig veterligen kunde man INTE få skinnklädd instrumentpanel mm i kombination med "Buffel läder", detta gick endast med "Nappa läder". Har själv "Buffel läder" i min inkl elstolar,skinnet är mycket slitstarkt o ser så gott som nytt ut..nästan:-)

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Dawwe:

Jag har nappaläder och har instrumentpanelen klädd i skinn, som är Individual. Ser väldigt bra ut, precis som komplettläder gör.

//Schnitzer
Schnitzer:Trodde din bil hade komplett-läder,dvs "nubuck" i taket osv...

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Dawwe:
Ok. Det är fortfarande inte mycket man vet....;)
Då borde det vara Nappa som sitter i 535'an?!

M V H
Stephan

Stephan: Förmodligen men inte nödvändigtsvis...Buffellädret i min bil(o säkerligen som i alla andra med detta skinn) är "utökat" dvs,mittkonsol,dörrsidor,hanskfack är skinnklädda...
Buffellädret är inte sååå vanligt,kostade ju ett antal tusen mer än vad det vanliga lädret gjorde...

Kennie_535:På baksätets undersida i min bil står det skrivet "Buffel M5",står det så på undersidan av ditt baksäte med så...

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det stämmer bra att komplettläder inte kunde beställas som Buffel, det gäller bara nappa som sagt. Däremot fick säkert någon "komplettbuffel" via Individual, men det är en annan sak.
Sedan är det också korrekt att alla E34 M5 skinninredningar är såna med skinndörrsidor, konsol i skinn osv, s.k "Volleder" (helläder). Dvs den vanliga typen med bara skinnstolar är inte någon originaloption till en M5:a utan i så fall utbytt eller nåt skumt via Individual möjligen.

-M5 E34 Limousine register
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.