|
|
|
|---|---|
| Tipps på bra väghållningspaket önskas! Vill att bilen ska ligga som klistrad i kurvorna men ändå vara brukbar på grusvägen till huset. Samt ej kosta skjortan. någon som har nåt bra tips? | |
| Jamex har väldigt bra priser och ska tydligen funka riktigt bra.Sänkningen brukar ligga runt 35-40mm och priset 4500-5500:- Säljs bl.a av Bildelsimporten. | |
LE |
jag kan rekomendera Gabriels gasstötdämpare, och fjädrar från kil... hade det på min gunghäst volvo 740T och det blev så bra väghålning man kan få på en 740. Jag hade 16 tums däck med 205 55 och det var hellt ok på grus väg ..men om du har 35-40 profil så blir det nog ganska stötigt.. Har för mig att 4 dämmpare och fjädrar kostade 3800 prisvärt |
Dr_Mario |
LE.. Har du något telefon nr eller liknande till Gabriels..?? Det var ju hur billigt som helst.. Blir bilen stenhård eller går det at åka som folk i den iallafall?? |
LE |
Du kan prova att ringa Gebe bildelar tele 031-152404 det blir hårt men inte stenhårt. |
stimpenbmw |
om du vill köra orginal så finns det ju m chassi hos bmw. Dvs m5ans fjädrar och dämpare. Har det på min bil. Bra väghållning men ej så att komforten försvinner. Har för mig att jag såg en nyligen här på forumet som fått det monterat för 9000kr men är ej 100% säker på det. Men det är ju kanske lite dyrare än andra alternativ... besök #bmwpower på dalnet! |
Dr_Mario |
Håller bilen i sej i kurvorna då?? Den sänks inget då va?? Det är ju iochför sej en fördel.. |
stimpenbmw |
Jag köpte ju min bil med detta. Och drar jag på i kurvor så tycker jag den har bra grepp. Jag känner även när jag kör att det är hårdare. Man känner gropar etc i vägen men det är ej så hårt så det är obekvämt. Precis lagom tycker jag. Men jag vet ej ifall bilen är lägre? Har försökt få svar på det men har ej hittat ngt ännu. Tänkte fråga bmw ngn dag om det. Men vet ngn kanske om m5an e lärge än vanliga 5an? Isåfall borde ju bilen bli lika låg som m5an om den nu e lägre. besök #bmwpower på dalnet! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.