|
|
|
|---|---|
| Tänkte kolla ifall nån som har ett bra tips på bra olja till min tickande M40 motor? Vill testa först med nån bra olja innan jag börjar kolla kam och dyl. Tror ni annars att Engine flush funkar? | |
Xicaxo |
du får inte bort tickandet genom ett oljebyte. jag trodde det själv.. köpte en svindyr olja (4 liter för 600:-) GTX olja.. hjälpte inte.. jag har även bytat kamrem, vippar och kamaxel. du får vänja dig vid tickandet.. eller köpa en annan bil :) You Have Been Tuched By Xicaxo ______________________________ |
|
Det beror på, tickar din motor för att kamaxeln är sliten så kommer inte engine flush göra någon skillnad då den enbart tvättar rent i motorn. Tickar motorn däremot för att dina hydrauliska ventillyftare är igensatta av smuts och därmed inte öppnar helt så kan eventuellt engine flush hjälpa till. Ett tips är att välja en olja av god-kvalitet och köra några täta oljebyten (ca 500 mil) och se om det lindrar. Ren olja (av god kvalitet) löser nämligen upp smuts och avlagringar i motorn, vilket kan minska tickandet om de orsakas av igensatta lyftare som inte är helt igensatta. __ ///M som i Mugge. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.