|
|
|
|---|---|
|
Har stött på ett litet problem. Har sökt, men inte hittat! Det är så att när jag köpte min M5 så var det M-Aerodynamikspeglar (ej inkopplade). Årsmodell på min bil är 1992 och jag har skaffat ett par backspeglar från en M5 årsmodell 1990. BMW sa att det var samma kablar och att det skulle passa. Nu när jag har monterat dit spegeln och ska koppla in den så märker jag att kabeln som kommer från bilen inte räcker upp till kontakten som sitter hos spegeln. Det är 10 stift i varje ände har jag sett. Även om de skulle ha räckt så hade de inte passat ihop. Eftersom det enligt BMW ska passa rakt på så undrar jag om det fattas en kabeln mellan för att koppla in spegeln och för att ansluta kabeln som kommer från bilen? Kan någon hjälpa mig så vore det kanonmycket värt. OBS! Min bil har elstolar med minne och den M5 -90 som speglarna kommer från hade också det. Är det lika många stift så borde det väl inte vara några problem att koppla in även om det skiljer 2 årsmodellen mellan dem? //Schnitzer | |
|
På min 92 så är det andra kablar till speglarna än en 90. På min så är kabeln längre och kopplas in bakom dörrsidan ca 15 cm ner från spegeln. Lars |
|
|
lalaw: Så din kabel som sitter ihop med spegeln kopplar du in 15 cm ner från spegeln. Tror du att det finns en kabel som man kan ha imellan då? Har BMW det och passar det? Där måste BMW ha sagt fel i såna fall. Kan man få ihop det på något annat sätt då? //Schnitzer |
|
|
Det fanns ingen kontakt vid spegeln utan kabeln var lödd i spegeln och gick ända ner till kontakten i dörren. Om du har 10 kablar så har du väl minne stiolaran också annars brukar det vara 4 kablar. Kontakterna är inte alls av samma typ eller hur? Du kan kolla lite på den här länken:Länk Lars |
|
|
lalaw: Jaha, då har BMW sagt fel åt mig då. Visst måste det vara så? Inte så mycket att säga mer än att det är tråkigt. Det är i och för sig ganska enkelt att fixa till. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.