|
|
|
|---|---|
|
Jag upptäckte då när jag sökte BMW annonser i tyskland ex mobile.de så jag förvirrade att det svarta BMW heltid, inga annan färg suck. Men då kollade jag ex BMW 328 och skrev upp antal och räknar ut procent. Här är bara ungefär, vilka färg är mest på BMW 328 år 1997-2003, det är vad jag har konnit fram. Svart 34% Silver 26% Blå 23% Grå 7% Röd 4% Grön 3% Gul 1% Vit 1% Övriga 1% Tänk att tysklands befolkning är ca 80 milj. och landytan är ca 357 000 m2, medan i sverige har ca strax 8 milj. invånare och vår landytan är ca 450 000m2 Då är enormt skillnad. Skämt åsido dvs - Så kan man tänka sig 34 % av 80 miljoner = 27 200 000 svarta BMW. Och flyger man över tyskland och ser nere på mark då syns som myror arbetar och rusar ... Ha ha ha | |
|
Gissar att du inte hittade så många av år 2001-2003, vare sig svarta eller andra... ___ //Ulf |
|
| Men du... Enligt din statistik skulle alla tyskar äga en BMW. Stämmer ju inte riktigt. Men visst vore det lite kul att få se en miljon svarta BMW när man besöker Berlin. | |
| litet räknefel bara ;o) | |
|
Jadu,många bmw-bilar finns de i Tyskland :) Men i alla fall så... Färger går ju i trender år till år och för olika modeller. Skulle du tex söka på e39 karossen skulle nog inte svart ha lika hög procent. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.