|
|
|
|---|---|
|
Hej Folk! Jag vill sänka bilen och tänkte om man kan montera bara fjädrar till en E36 med M-chassi?? funkar det, postivt negativt ?? /BMW FANATIKER | |
|
Har du M-chassi så är bilen sänkt 15/15 ifrån fabriken. Vill du sänka ännu mer så är det inga problem om du har de dämparna. Ex 60/40 sänkning: Positivt: Snyggt? Negativt: Sämre balans i bilen än med orginal 15/15. Jag kör 30/15 sänkning på min med m-tech chassi och det är både snyggt och bra balans i bilen. Så mitt tips är 30/15 HR sänksats ifrån Bilmodecenter. MVH |
|
|
Tja Dublilidu! Jag tänkte mig 60/60 sänkning, och vad jag har fått höra så är M-chassi sänkt 10/10 ?? Förvirrad!! |
|
|
60mm bak blir lååågt? kanske för lågt för att du ska kunna köra normalt? |
|
| Folk brukar fråga om min bil är sänkt för att markfrigången är ganska låg men faktum är att ja faktiskt inte vet :( Kan man kolla det på nått sätt om man har M-chassie? | |
| Man kan kolla upp det hos bmw i sthm, ange bara reg nr, ..om bilen inte är importerad | |
| den är dessvärre importerad :( Man kan inte kolla i typ instruktionsboken eller nått? | |
|
Är det en E46:a du har? 15/15 är det på E36:an. |
|
| Ja jag har E36 men jag vet ju inte om den är sänkt men jag tror så :) | |
|
Niclas_72 min fråga va ställd till (MONO). =) Till dig Niclas_72 så ring till en BMW återförsäljare och be dem kolla upp det genom att ge dem ditt regnummer så slår de fram det i sina datorer, tar inte många sek. MVH |
|
| ja jag märkte det efter jag svart på inlägget haha :) okej tack så mycket ska göra det! | |
|
Vad betyder det om man har Aerodynamik paketet M, för övrigt så har ja komplett M-optik från fabrik, gäller det även chassi då??? Fotfarande förvirrad :( |
|
| Dubilidu, yes det är en e36.a | |
|
Det betyder inte att du har sportchassi! Det finns en eller är det 2 utrustningskoder för det! Har du kollat efter utrustningslistan i bilen? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.