|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en BMW 316g. Har aldrig suttit bakom ratten på en Gas-driven bil, utan vänder mig till panelen. Stämmer det att alla 316g är 2 sitsiga men har större bagage-utrymme än vanliga E36 compakt eller är det bara de första årsmodellerna? Hur är det är köra på gas? Milkostnad (enbart bränsle)? Prestanda? Vänligen dela med er av alla era erfarenheter, tankar, skeptism mm. __ ///M som i Mugge. | |
|
Hoppsan, en till som gillar 316g ;-) Har kört 3000 mil med min och är rätt så nöjd. Alla är tvåsitsiga och bagaget är som med nedfällt säte bortsett från gastanken. Att köra på gas är ingen större skillnad mot bensin. Effekten sjunker till 90 hästar och detta kan ge viss irriterande ryckighet i kökörning. Milkostnaden varierar starkt beroende på var i landet man tankar. Västkusten är billigast, från 5,40 per liter till 6,90. Jag tankade i Malmö förra veckan och för 150 kronor körde jag 30 mil. Då låg jag i 120 hela tiden. Mitt rekord är 4 kronor/milen så visst finns det pengar att spara. Prestandamässigt är den som vilken 1.6-litersbil som helst. Chassiet är mkt bra. Den ligger fin-fint på vägen!! Fast å andra sidan har jag mest kört japspickisar, VAG-bilar och mustang så du kanske ska höra med någon inbiten BMW-förare ;-). |
|
|
Någon som vet hur lång lastlängden är i en gas-compact? |
|
|
Försök att få kontakt med Asken här på forumet. Han har en sådan i sitt stall och kör en del med den vad jag vet. Niklas Fransosen |
|
|
Jag kan mäta imorgon, återkommer! Asken |
|
|
Cirka en och sexti på längden i bagageutrymmet. Jag har kört en möbel i kartong i den med måtten 200x130x35 och det var precis att den gick in. Mvh Asken |
|
|
Tack Asken, 160 cm var ju bättre än väntat. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Går i rätt mycket :) Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.