AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
919

Motorn dör vid hastigheter över 45 km/h och acceleation

NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Har en BMW 525i Touring -92 som har ett svårlöst fel.

Bilen kan gå flera timmar på tomgång men så fort du tar ut bilen och kör över 45 km/h så stannar den. Det samma händer om man accelererar. Elektronikbox och DME relä är bytt och ändå kvarstår felet. Har även kollat jordning på batteri och motor. Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Svara snaraste möjligt i så fall. Tack på förhand!

Visa användare
125
Loctite
540iA -93
Igensatt soppafilter?
NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Det låter ju rimligt! Konstigt ingen BMW-verkstad tänkte på det. Tack för snabbt svar!

Tar gärna emot ytterligare förslag på detta problem för det har snart kostat mig 8 000 kr.

Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Hur svarar den på gas i friläge då? Det finns en liten chans att det är LMM som spökar.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Det vet jag inte men den är körd på testband och i stads-och landsvägstrafik. På en sträcka på 5 km stannade bilen 4 gånger. Vad är LMM?

fjamsetramsa
Luftmassemätare
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
LMM = Luft Masse/Mängds Mätare (talar om för motorstyrningen hur mkt luft som motorn sugit in, reglerar soppa/luft blandningen).

__
///M som i Mugge.
NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Jaha, tack för upplysningen.

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Hur otoligt det än låter så har jag en moppe som är likadan , tål ej gas men kan stå i timmar på tomgång.
Feleorsak. kortis i tändstift, bytte precis och nu går den igen.
gick också att få att fungera genom att skrapa bort beläggningen på isolatorn på tändstiftet.
har du bytt tändstift?
FAF
NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Intressant idé om tändstiften. Nja, det kanske är ett tag sedan tändstiften byttes. Ska kolla det. Tack för tipset!

NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Jag vill tacka alla för visat intresse och alla svar! Vi har hittat felet och det var en kabelsko i en säkringsbox som var felet. Ett ganska simpelt fel men mycket kostsamt. TACK!

FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Det är inte så att du vet vilken kabelsko?
FAF
NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Är det någon som vet vad styr/elektronikboxen kostar original respektive pirat på en BMW 525i (E34) -92.

Till FAF: jag återkommer med var kabelskon satt. Det vet jag inte exakt nu.

NS
8
NSSA
BMW 525i Touring -92
Ny fråga: En larmkille har kopplat larmet till bränsleinsprutningen (troligen någon styrenhet för detta) istället för till startspärren eftersom jag har haft problem med jordningen. Är det någon som vet om det är okej att göra detta? Tror ni försäkringsbolaget har några synpunkter?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.