|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bigmac- Menar du på fullaste allvar att du skulle ha lämnat tillbaka din bil till samma ställe igen efter dessa fel? Den mosade E30n är ju bevis på att kunden gjorde rätt som inte tog den risken. DANNE Min bil: Länk |
|
| Nja, keiser gör nog inte alltid rätt men skulle inte drömma om att ta betalt för icke utfört jobb. Dessutom har jag nog lite servicekänsla och sunt förnuft vilket verkar saknas hos andra... Har det slagit dig att det bara är du som har just den åsikten hittils här. Säger det dig något?! Du refererar till lagen ganska ofta, kan du kanske ge länk som stödjer ditt påstående? Tror nog den innefattar ord som "rimlig" och "motiverat". Och att påstå att kunden ska hämta en bil utan bensin, i skogen som är felaktigt "reparerad" tror jag inte faller inom de kategorierna! Är ganska säker på att verkastaden inte får flytta bilen var/hur långt de vill (då skulle bilar kunna hamna i Ryssland, Pakistan eller var du vill och personen i fråga har rätt till det, ok överdrivet men det är då man ser det sjuka i ditt påstående). Nej han ska inte ha något betalt däremot borde han vara ersättningsskyldig för skada på bilen (felmontering+olja)! | |
|
Jag har ingen möjlighet att kommentera rimligheten i att placera bilen i skogen... det låter naturligtvis oansvarsfullt, minst sagt, men verkstan har rätt att flytta på bilen. Om lådan gått sönder på grund av oljebristen så får han ersätta dig med en ny, självklart. |
|
| Att flytta bilen inom rimliga gränser är väl en sak (inom verkstaden, kort provkörning om nödvändigt eller för att komma till utrustning som finns på annan plats tex). Men att flytta den i detta fall 3 mil (om han inte har en bra motivering, fick känsla att så inte var fallet...) låter inte riktigt korrekt. Sen tror jag nog de flesta anser att en växellåda ska ha olja om så inte är fallet skadas denna. Även då den möjligen fortfarande fungerar så har troligen livslängden förkortats (risken till detta finns hur som helst!), vilket borde resultera i ersättning. Sen har vi vajern, felmontering etc... Om nu den käre mekanikern skulle ha alla rättigheter på sin sida tycks det ju lite underligt att inte HAN gick till polisen...! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.