|
|
|
|---|---|
|
var på besiktning med min E46 -00 idag å fick veta att bromsröret på vänster sida bak börjat rosta, var sista böjen som var väldigt rostig, men besiktningsmannen ville inte skrapa för å kolla om det var ytrost eller mer genomgående. nu till min fråga 1, som jag har förstått är det 6 års rostskyddsgaranti, gäller det även såna här detaljer eller är det bara lack. fråga 2: byter man all bromsvätska när man byter bromsrör, eller fyller man bara på, ska in på byte av bromsvätska i november å vore ju bra om man kunde slå två flugor i en smäll å få det bekostat av bmw. ( jag är inte alls snål men blir lite sur att det ska börja krångla med bromsrör redan, tycker bmw kan bjuda på bromsolja för besväret) | |
|
Håller med dig om att bromsrör absolut inte ska börja få anmärkningar på besiktningen redan efter fem ynka år.. Fråga 1:Vet ej med säkerhet..Men det borde kunna gå att få åtgärdat med "lite tur" tycker jag. Fråga 2:Byter du bromsröret så byts all bromsvätska smidigast vid detta rörbyte. Men detta behöver alls inte göras,utan det räcker att man luftar o fyller på i "vanlig ordning". Men om du ändå ska byta rör så är min rekommendation att då samtidigt byta ut all bromsvätska också.. Mvh Janne. |
|
|
ja det känns lite tråkigt, har tidigare kört mycke äldre bilar typ volvo 740, ford sierra å så vidare, då är man van med anmärkningar om rost på bromsrör å bränslerör o.s.v, trodde man skulle slippa det nu. ska kontakta bmw å se vad dom säger, är säkert ingen stor kostnad annars. tack för ditt svar Janne T |
|
|
kan tillägga att han som besiktiga såg lite förvånad ut, tyckte det var väldigt tidigt. han ser ju ändå några bilar varje dag så man tycker han borde vara van.... |
|
|
Om BMW nu inte tar på sig byte, så låt en utomstående verkstad utföra jobbet, eller du själv och montera dit koppar el koppar/nickel rör så håller det bilen ut. BMW kommer troligt vis montera dit ett orginalrör, dvs samma skit som redan sitter där. |
|
|
toddy: Min Sierra hann gå 23000 mil på 18 år med original bromsrör innan den fick anmärkning på rostangrepp =) Det är f-n helt sjukt vad nya bilar rostar. Och skyll inte allt på saltet, varför snålar BMW in på bromsrör? Hade dom satt dit i koppar/nickel på en gång så hade det aldrig blivit något problem. Det där med att leda utvecklingen istället för att följa den verkar mest gälla att förvandla sportbilen till ett vardagsrum. //Stenback |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.