|
|
|
|---|---|
|
Något speciellt att tänka på? Känner någon till dessa bilar? Länk Länk Länk Tacksam för alla svar!!! | |
|
Försäkringen kan bli saftig, kolla med försäkringsbolagen innan du slår till ... förra året skulle en GT kosta mig 24.000 per år att helförsäkra, bor i Norrbotten och är 33 år. Entusiastförsäkring är tydligen fortfarande möjlig på GT, men man ska nog ha tur får att få igenom det. Alla GT är privatimporterade, finns inga svensksålda. Om det har betydelse eller ej är upp till dig, att verifiera historiken är givetvis lite stökigare på en privatimporterad, om man inte har koll på det tyska språket (de flesta lär vara importerade från Tyskland). Jag har inte kollat på de bilarna du länkat till, men jag har sett ganska många GT till salu senaste året, det verkar fortfarande rätt trögt att sälja E36 M3, även GT. Förra året låg de på 150-160.000, nu verkar de ligga på runt 130-140.000 oprutat. |
|
|
Det sitter ju en del specialprylar på dessa bilar..oljepump bl.a! GT:n är ju en rätt trevlig bil,men det beror ju lite på vad man är ute efter.En lågmilad GT i toppskick är ju en raritet som jag själv gärna skulle äga. Fast dom är 10 år gamla och 150K är rätt saftigt i mina ögon..tänk vilken AMG Merca du får för dom pengarna tex. Jag är givetvis BMW frälst men jag tycker att både M5 3.8 och M3 3.2 är betydligt roligare bilar än en GT! Jag röstar på sista länken,men jag vet inget om bilarna Just real M-power |
|
| Tänk på att många är tufft körda och en del blivit skadade. Bilen på länken i mitteln har tex. inte originalratten (ska vara den treekrade "smala") så där undrar man ju vad som hänt. Annars är det väl inget konstigt, bara att handla. Tänk på att bilar som inte är väldokumenterade är ganska kalla vid försäljning, köp en med bra historik. | |
| Satsa på den första. Tror den lossnar ganska billigt och var även i bra skick när jag såg den senast. Ett måste med en gt är ju att alla orginaldetaljer medföljer. Som johan skrev att den i mitten inte har orginalratt så då ska man nog passa sig för ett sådant ex. Själv tror jag inte gt:n blir så mycket billigare än vad den står i nu. Det är ju bara att se på m3 e30 sportevo hur mycket dom har stigit i pris på de senaste åren. | |
| Ser att min gamla GT är till salu nu om du är intresserad men inte till riktigt så lågt pris. Men den är tokfin... Ligger på Blocket.se i Lund. | |
| Johan, den är jag fortfarande sur över att jag missade för 2 år sen! ;) | |
|
Först och främst, tack för alla svar grabbar! Sen för det andra så är det nästan som simon_76 säger - priset är rätt saftigt för en bil kring denna ålder och miltal. Men den är ju verkligen speciell och kommer att bli ännu mer speciellare ju mer tiden går... Sen för det tredje så blir man lite skrämd av att inskaffa sig en sådan bil av rädslan av att en kolv eller nåt ska titta ut, nej skoja bara. Men man blir lite fundersam efter alla info rika inlägg. Kanske ska köpa en sån här istället...Länk ...och göra så här till sommaren...Länk ...vad tycker ni? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.