AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.299

Tips på medel till chrome?

Mina chromelister runt fönsterrutorna är flammiga (ingen lyster). Vad ska jag köpa o polera med?

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
Autosol!

Annars funkar Sonax Pro Cleaner också bra, om man kör det med maskin :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Tack ska pröva med autosol ;) tror det blir lite väl svårt att köra med maskin på dem tunna listerna.

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Autosol är ju bra till riktigt crome, men jag har för mig att fönsterlisterna är av aluminium, och då tror jag att autosol gör mer skada än nytta, eftersom det är slipmedel i det.

BMW CS #5206
Ytan på listerna runt fönstrena är förkromad (såvida man inte har shadowline förstås!), inte aluminium.

Mvh,
Kalle
_______
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Vad är det för material i listerna, eftersom dom blir så lätt repade, en gammaldags kromad kofångare repades inte så lätt.

BMW CS #5206
Christer,

Förmodligen är det bara plast under förkromningen.

Mvh,
Kalle
_______
Jag har samma problem. Händer inte ett skit oavsett hur mycket man än försöker med autosol. Måste finnas nåt annat sätt? :)
Autosol funka klockrent, Jag blev mycket imponerad av medlet och listerna ser inte tråkiga ut numera, som nytt med andra ord :)

Min vackra Länk
Mvh Dragolito
bustorp
Kalle:
Du kan väl inte förkroma plast...? Vilka lister menar du då?

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har inget svar på ursprungsfrågan men man kan förkroma plast, se bara på E34:an halvljusreflektorer.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Detta låter kanske lite skumt men det hjälpte mig utan tvekan. Mina lister i E34/E38:an var flammiga och liasom mjöliga på ytan precis som ett lager lack eller skit krackelerat. Jag provade lite av varje utan framgång då jag av en slump upptäckte att fönsterputsen tog bort det direkt. Fortsatte gnugga på alla lister och det gick mycket bra.

Kanske det kan hjälpa er, i mitt fall var det billigt, enkelt och framgångsrikt.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.