|
|
|
|---|---|
|
Hej Idag tävlade jag med en kompis flera gånger och 2 av dem gångerna gasade jag på ettan men motor varvaren steg upp mellan 6 och 7 men bilen sladdade ej, istället började det lukta bränt gummi från motorn.. Jag provade efter lite stund, däcken började sladda, gången efter började luka bränt från motorn igen. .. Är det kopplingen som gått sönder eller vad som händer??? Tacksam för alla svar. | |
| Har du slirat på kopplingen så kommer en mycket speciell, bränd doft. Det är inte omöjligt att du slitit lite på lamellen om du har kört på det viset. | |
|
OK, men har lamellen gått sönder nu?. |
|
|
den har nog slitits men behöver inte vara slut...ligg i ca 70 i 5:an och tryck gasen i botten samtidigt som du sparkar till kopplingspedalen, kopplingen skall greppa direkt nära pedalen flyger upp så att säga, ingen fördröjning eller ngt sånt... sen kan du testa att acca genom växlarna på 3:an, 4:an och se om kopplingen hänger med, om motorvarvet ökar utan att hastigheten gör det så slirar din koppling och måste bytas...om den skulle slira så kör inte för mycket med bilen så du kan skada svänghjulet! MVH Johan K |
|
| Lamellerna blir inte kass av det lilla om de inte var märkbart dåliga innan. Lameller är sjukt tåliga, har försökt köra sönder lamellerna massor av gånger på bilar jag skrotat, och de tål hur mycket som helst, men det luktar lätt brännt om de får slira lite... | |
|
Hej Jag provade vad Bmwfreaken sa, och det kändes att lamellen är ok o motorn hänger med lådan väll bra!.. Har back däck 245 i bredden och det kanske gjorde belastningen på lamellen och jag hade motor varvet på 6 och halv koppling.. Det var sista gång :-( --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.