|
|
|
|---|---|
|
Har märkt att samma dimension på olika fabrikad bredar olika mycket t.exe F1 goodyear är bredare en falken (samma dimension) Känner ni också till några fabrikad som är breddare fast har samma dimension?? Mvh Mauricio | |
|
Jag kör med Falken 255-35/18 på min 323, och jag tycker inte däcken ser särskilt breda ut, jag vet inte varför det är så, nån annan kanske vet? BMW CS #5206 |
|
| Den angivna bredden gäller bara själva slitbanan. Det gör att olika däck kan se olika breda ut. | |
|
Hej. Naturligtvis skiljer det på däck av olika fabrikat, inte bara de fysiska måtten utan även hur däcket är uppbyggt och därmed även hur det rör sig när du kör. Den angivna bredden gäller absolut INTE slitbanan, den är smalare. Den angivna bredden är den ungefärliga totalbredden på däcket och den beror dessutom på hur bred fälgen är. Om nån vill veta mer så finns lite läsning här Länk |
|
|
Instämmer med Hot Rod, farsan kör en saab som ska ha lika breda däck fram å bak, enligt dimension, men goodyear däcken om sitter bak är betydligt bredare än falken som sitter fram. |
|
| Oops, det gick lite för snabbt där. Bredden anger såklart det ungefärliga måttet mellan däckets yttersidor. Tack Hot Rod! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.