AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
514

drar mycket bränsle svårstartad? 518i -86

tror det är tändnings inställningen som felar, var och pilade på dom fördelaren när jag byte toppackning och den har krånglat sen dess, har en liten 2-takts effekt i den oxå, hur ställer man tändningen?

putte
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det kan inte va kallstartsventilen (erjiga kontakter)? Om det nu inte har nåt med tändingen som du var inne på...

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
ja men de e så mycket mer problem än bara kall start så den kan de nog inte vara, men tack endå, vore bra om nån kunnde berätta vart jag ska skjuta med blixt pistol eller nåt´, ser inte nånting när jag skjuter själv

putte
rsarits
Om du ställer kolven på cylinder 1 i övre dödpunkt, så skall rotorn peka på kabel nummer 1, det skall finnas ett litet hack i kanten på fördelaren vid den positionen.
Tänk på att rotorn bara pekar på 1:ans kabel en gång vartannat motorvarv. Med tändningen ställd såhär så skall bilen gå ganska bra, och kunna gå på tomgång. Sedan finns det en märkning på motorn nere vid remskivan på vevaxeln, det finns också en märkning på remskivans kant som tändningen skall ställas efter, jag kommer tyvärr inte ihåg vilkt av märkena på motorn som gäller, men det hörs när motorn går bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.