|
|
|
|---|---|
|
Vad betyder "Oelstand Motor"? Jag fick fram meddelandet när jag stängde av bilen. Kan det ha åt att göra med att jag nyss har jort ren filtret, nånting jag monterade fel? Tacksam för snabba svar | |
|
Oelstand = Oljenivå. Har du tillräckligt med olja? Kan ju vara givaren som spökar oxå. Mats E BMWCS 3050 |
|
stimpenbmw |
Får den varningen varje gång jag stannar bilen. Fastän jag har fullt med olja etc. Har haft nere givaren och kört in avfettnign etc i den för att rengöra. Men det hjälpte ej. |
|
Oljenivån är som den ska vara. Den får väl plinga tills den går sönder då :-) |
|
| >>>stimpenbmw...lite osäker på hur det är på BMW, men sitter det inte en givare för oljenivå och en för oljetryck?..ingen risk att du har blandat ihop dem? | |
|
Det står även "Betriebsanleitg." Bilen har gått ca 1000 mil sen senaste oljeservicen, kan det vara därför? Är det inte var 1500:e mil man ska byta olja? |
|
stimpenbmw |
Greget. Nej. Oelstand motor e oljenivå givaren. Den sitter i oljetråget och har ngn kula eller ngt i sig som ligger på oljeytan och mäternivån. Skulle det vara oljetrycket skulle ju oljekanna lampan lysa. Det hade varit betydligt Allvarligare. Anders r: "Betriebsanleitg" betyder att mans kall kolla i manualen. Det emddelandet hör ihop med oelstand motor meddelandet. Så det är inget fel. |
|
Jag fyllde på lite olja så nu är den tyst. Tydligen varnar den i god tid, oljenivån var nämligen över det nedersta "strecket" på mätstickan. Måste man använda exakt samma olja som förut eller räcker det med att jag fortsätter använda helsyntetisk fast av en annan sort. Castrol SLX är nämligen extremt dyr (ca 200 kr/liter). |
|
|
de ä ju bra att den varnar i god tid hehe =) |
|
stimpenbmw |
Jag köper Mobil 1 0w-40 till min bil. Den kostar en 120kr/l. besök #bmwpower på dalnet! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.