AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.042

Nån som vet något om denna 328 på börsen

Hej jag har velat köpa en bil ett tag nu men med tiden så vill jag ha en bmw allt mer !!!

Siktar på en bmw 328 !! Såg en här på börsen för 99000

Någon som har sett denna bil eller vet något om denna ?

Skulle köpa en s40 2.0t för samma pengar typ men insåg hur dum man måste varit :).

Tipsa mig gärna om Andra bmw:s

Får kosta max 115 tusen

Krav

328 silver,grå el svart till färgen

3 ekrad ratt samt alu inredning

Sportstolar ett måste !!! gärna grått tyg el halvläder !!

Import eller inte spelar inte så stor roll Bmw tillverkas väl inte i sverige... skojar men ekonomin tillåter inte en bil som kostar ca 135 lappar.
HUr mkt får man batala eför en 328 som gått ca 15 tusen mil ??

med den utr som jag vill ha ? låter 99 tusen billigt ?

Länken Länk
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Jag köpte en liknande för 2 veckor sedan. Lite mer i utrustingsväg men 2000 mil mer. Betalade 101k kr. Roligt pris föresten... Så nog tycker jag 99 tusen låter som ett ganska bra pris. Tror det finns en annan liknande på blocket för 89 tusen. Lite mer mil men mer utrustad...

Livet är för kort för att köra diesel!!!
no
82
norpan_norpan
528ia -98 Sedan
Bilen är import. Haft 5 ägare sedan 02-03-25
Frågan huruvida man vågar köpa import eller ej är ju upp till var och en. Jag gör det inte om det inte finns ALLA papper och att serviceboken är ok.
Gärna kör till M-test eller
till BMW verkstan och gör diagnol med dator bland se att motor är okej och stämmer miltal samt mekanisk kan undersökning rutin.
Så att den är helt okey.
då är priset okey, men kolla först och säg med en bud 90 000 i början. Gäller att du har pengar i hand.

Om finns det några dolda så pruta till det rimlig vad det kostar att reperation.

Ex var noga med ljud. min servopump är missljud kostar 5200 att byta. Strålkastare (inre) 3400 kr/st. Däck 225 kostar 1300 kr per st. så var noga med det så du inte hamn över 115 000 därför var mod att ge bud till det rätt pris.

Lycka till.
Jag ska ta den på avbetalning ska betala 55000 tusen i kontanter resten på Avbetalning så priset lär inte gå att pruta på mer än 5 tusen tror jag.

Jag är inte kräsen av mig gällande utr, som jag skrev ovan det är ett måste resten är bara ++++.

Får tacka för tipsen. Gärna om ni länkar till några objekt !

Miltalet är inte hela världen bara motor och låda mår bra så är jag nöjd.

hej så länge
Ang. M-test. Är det bara och knalla in på närmaste ställe och låta dem testa den eller måste man boka tid?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.