AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.796

Ta bort bakre ljuddämparen?

Cr
42
Creepshow
525iA Touring -96
Tänkte tagit bort bakre dämparen idag,för att gå ett råare ljud, och istället smäcka på ett ett 3" rör ....men då visar det sig att det inte löper 1 rör under bilen...utan 2 parallet. Jag vill bara ha 1 slutrör(Kromat rostfritt).

Någon som har nåt förslag om hur jag ska gå tillväga,eller någon som redan kanske har detta.
Att bygga ett system är uteslutet...pga har gjort det på x antal bilar,,,,och inget man gör på en halvtimme precis he..heeee

Mvh

Bmw...Wroooom......
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Finns ju sånna här skarvar eller vad man kallar dom,som har 2 rör på ena sidan och 1 på andra sidan..
Måste du ju bygga lite själv då,men kommer inte på något annat sätt just nu.
Cr
42
Creepshow
525iA Touring -96
f-n vad dum jag e...var ändå på en bildelsaffär idag...snurrigt kan det va ibland.

Tack...ska ta o prova det om det funkar,lite hade jag räknat med att skruva.
Mvh

Bmw...Wroooom......
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
Tänk på att det är stor risk att bilen blir svagare om du bara ersätter sista burken med ett rör.
Cr
42
Creepshow
525iA Touring -96
Okej...om du har lust får du gärna förklara lite mer, för det visste jag inte

Bmw...Wroooom......
kennie_535
jag har ju också 2 paralella rör på min 535:a så jag tog ett byxrör ett som blir från två rör till ett och sen efterkattarna sen byggde jag 3tum därefrån och en helkromad slutdämpare som är den enda dämparen och den är fullflödes bilen låter mycke men inte farligt går att snacka mer än väl i bilen de enda problemet är att bilen inte får sitt motstånd den behöver så den blev svagare på lågavarv så antingen behöver jag trimma lr byta

och alla vet ju att de e as dyrt att trimma sugmotor så jag ska bygga om de till två 2½ tums rör med en varsin ljuddämpare längst bak så blir de bra

Men en rekomendation är att ta ett M5 3.8 och svtesta om trattarna och sätt de på bilen de passar som handen i hansken
låter lite mer än original och du får bättre kraft
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.