AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.906

Lite dyr M3-02?

Sida 2 av 2
Ok, då... :)

/ Joakim

Länk
RS2; Är det mycket problem med SMG? Och/eller är begköparna som mig, gammalmodiga och föredrar manuell?

Snyggt att du hade prislistan, perfekt, Ormbunksgrönt har jag aldrig sett på någon M3:an, var det feltryck eller valde "ingen" färgen?

Min dröm M3:a; Estorilblå Coupe med allt utom SMG, Individual interiörlister Vogelaugenhorn, kolfiber går också bra, tillsammans med ljust silvergrått skinn, kanske med Estorilblåa sömmar, CSL bagagelucka/framstötfångare, 19" BBS Le Mans, är den tillverkad eller måste jag passa på innan tillverkningen läggs ner;)

Mvh Stephan
Stephan,

Jag hade kvar listan ifrån när jag beställde min E46 M3. Jag tror det var ett feltryck i den svenska prislistan på denna färg aldrig har funnits som val på denna bil.

Det har varit en hel del både elektriska och hydraulisk SMG problem både på vanliga M3 men även CSL. Sen så verkar det som om kopplingen och tryckplattan slits och går sönder oftare på bilar med SMG.

Men jag tror mycket av detta beror på att verkstäderna har slarvat med adaption och inlärnings processen vid de service åtgärder som varit och vid program uppdateringar av SMG styrenheten.

/RS2
RS2: eftersom bilen som tråden handlar om är sv-såld, då innebär det att oljepumpen (och vevstakslager?) eller hela motorn SKA vara bytta?

Jag har sökt och läst dina inlägg i trådar som handlar om E46 M3 problem, vissa av dessa trådar är snart 2 år gamla...men fortfarande klart intressant läsning, tack för det!

/ Joakim

Länk
Ufo,

Även om det är en svensk såld bil så bör man kolla upp hela service historien innan köp och även när dessa service åtgärder är utförda. Jag vet t ex några andra svensk sålda bilar där de första ägarna helt struntat i den så viktiga inkörnings servicen vid 200 mil då oljan i både motor, växellåda och diff byts. Bilar som är tillverkade från och med 10/2001 till och med 02/2002 ska dels ha fått oljepumpen och vevstakslagen utbytta våren 2003 (service åtgärd 00 11 76 01 00) och sedan vevstakslagren utbytta igen hösten 2004 (service åtgärd 00 11 95 01 00). Bilar tillverkade utanför detta intervall upp till och med 05/2003 har endast fått vevstakslagren utbytta hösten 2004 (service åtgärd 00 11 94 01 00).

/RS2

Tack för infon!

/ Mvh Joakim

Länk
Vad jag känner till så är mkt få sv-sålda som fick nya motorer pga fel som var. En m3 utan smg skulla jag aldrig köpa har du testat smgen?Om inte gör det. Smg bilar står högre i kurs o mera lätt såld i sverige. Mvh en som saknar sin m3 med smg:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.