|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hur har det gått för er? Min 116i var redan tillverkad (utan PDC) när jag beställde den och jag saknar den dubbla PDC:n från 530iAT:n grymt mycket... // Totte |
|
|
Någon som har några några nyheter inom området? Hur har det gått med monteringen och funktionen? Mvh // Fredrik |
|
|
Om ni väntar på besked från mig hur den fungerar måste jag tyvärr göra er besvikna. Jag har banne mig inte hunnit montera den "danska pdc:n" ännu. Vi har precis börjat på vårt nya hus och i vinter har bilen varit antingen blöt eller skitig (oftast både och) så det rätta tillfället har inte infunnit sig...liksom. Men påsen med grejorna ligger på bänken här jämte mig. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
bood: Du tror inte du kan ta lite bilder på kitet som det ligger? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
bood: Synd att du inte haft möjlighet att prova funktionen ännu, skulle vara intressant att veta hur pass bra en sådan pdc fungerar jmf med BMW orginal. Är det någon som provat denna pdc modell ännu? Länk Trevlig helg på er! Mvh // Fredrik |
|
|
Finns i numera i bloggen: Länk "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Om jag har förstått det hela rätt så monteras samtliga delar ihop till en enhet eller hut funkar det? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ja, det verkar inte så avancerat. Antennen ("silvertejpen") monteras bakom stötfångaren och ansluts till styrenheten. Dit ansluts också den lilla högtalaren och strömmen och sen ska allt fungera. Är det någon som har ett bra förslag var jag kan ansluta strömmen? Förslagsvis ska det ha med backljuset att göra. Finns det något enkelt och bra ställe att ansluta? "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Humm, men högtalaren vill man ju ha i närheten av sig själv, inte i skuffen. Eller är sladdarna så långa så dem räcker fram? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Nja, högtalarkabeln är ca 15 cm lång. Men den borde inte vara några konstigheter att förlänga, tycker jag. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Det står att den inte reflekterar plast och glas. Vad händer när man ska fickparkera mellan två bilar? De flesta bilars kofångare är av plast idag... M V H Stephan Dagbok:Länk |
|
|
Hämtade min nya bil igår - hittade exakt den jag ville ha, men den saknar PDC. Så jag tänkte lyfta denna tråd för att få reda på om någon har tips på vilken backsensor som är bäst att eftermontera. Trådskaparens länk verkar ju väldigt smidig. Bilen jag har är en Audi A6 Avant -07 /Andreas, 335i (e92) - såld, Lexus RX 400h - såld, Audi A6 Avant quattro-07 |
|
|
Skulle eftermontera audis egna på en så pass ny bil. |
|
|
Jag tror också jag hade valt original. Kolla annars även på conrad.se som är en tysk mega-Kjell&Co, där finns en del varianter på parkeringshjälp med olika typer av sensorer, även som ovanstående. FP |
|
|
Pratade med Audi om det - och de eftermonterar inte orginal, utan de eftermonterar eftermarknadsprodukter för ca 4500kr. /Andreas, 335i (e92) - såld, Lexus RX 400h - såld, Audi A6 Avant quattro-07 |
|
| Själv har jag monterat Biltemas PDC på tre bilar bl.a på min 740iA. Knappt någon har ens sett att de finns, och lika få tror att det är Biltemagrejer. Fungerar alldeles utmärkt, spelar ingen som helst roll vilket material du backar mot så ger de utslag. Dels piper det mer och mer intensivt ju närmare du backar dels har jag satt displayen så den syns i backspegeln och den blinkar mer och mer intensivt. Kostar nåt på 299kr har jag för mig. | |
|
s.frejd: Har du bilder på din montering? |
|
| Sorry, men det är egentligen hur lätt som helst. Följer med en bra beskrivning. | |
|
Ja, det tror jag oxå, var bara mest nyfiken på hur det ser ut när det inte är en säljare som visar bilderna. Man vill ju att det ska se så original ut som möjligt eller helst, inte synas alls. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Har du svarta kofångare så syns de knappt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.