|
|
|
|---|---|
|
Halloj! Tänkte bara kolla om det är vanligt förekommande att bakväxeln kan strula på E38or? Jag talade med en BMW-meck tidigare idag och han sade att han aldrig någonsin blivit tvungen att byta en sådan... Är det någon som råkat ut för bakväxelras? /M (Ja, det kan ev. vara så att jag har råkat ut för det, rätt gissat!) | |
|
Nu har jag fått min bakväxel bytt mot en begagnad motsvarighet... däremot tänkte jag att jag skulle byta oljan i den (trots att det är "life time olja") i och med att man inte vet vad den har varit med om... Jag var ned till BMW här i Uppsala och frågade men de kunde inte komma fram till vilken olja som skulle i... så... vad för olja skall man ha i sin E38 -95? Mvh Marcus |
|
|
Jag har aldrig hört att det är life-time olja i slutväxeln. (Bara i vxl-lådan). I instruktionsboken står det Märkes olja av hypoidtyp (enl rekommendation av BWM-verkstad) Hmm...uttömmande information. Det borde vara diffbroms i din växel då det är vinkeltolvan vi pratar om. Personligen kör jag med Castrols syntetiska slutväxelolja som är rekommenderad till BMWs slutväxlar med differetial broms. |
|
|
Fick du klart för dig vad som hade hänt med din bakaxel Marcus? Hade den gått utan olja, eller vad?? Mvh. /Kjell |
|
|
Meckade ned den igår... Jag har lite bilder på hur den ser ut, kan vara lite roligt att se :-) Nåväl, en axel som några av kuggarna sitter på har brustit (över tiden) och nu äntligen hade de lossnat och skapat kaos i lådan... en hel del av kuggarna såg bra ut trots det (trodde det skulle vara sallad faktiskt). Powertoy: Tittar man i ETK så står det ett märke där, "life time oil", när man tittar på bilden över bakväxeln. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.