|
|
|
|---|---|
|
En bmw 325 -89 så kommer det ingen ström till soppa pumpen. Det är mätt redan vid säkrings boxen, och där är det ingen ström. Vad kan det vara?? Är det nåt i styrsystemet som säger till när pumpen ska börja funka som strular?? Har funkat utan problem fram till motor byte och turbo kovertering. | |
| Boxarna och reläna fungerar? Eller dom kanske sitter före säkringsdosan förresten.. Hade problem med de när jag hade en volvo 740 förut, funkade perfekt fram tills motorbyte då hallgivaren och kabeln från den pajade. Va visserligen jetronic och inte motronic. | |
| Kolla huvudreläna som sitter vid lmm:en... Den i mitten har jag för mig är till bränslepumpen... Har du gnista också? | |
| Som stensth sagt ovan så är det mittenreläet (tror jag det va) på stötdämpartornet som är till bränslepumpen. Motronicen styr detta relä att slå till då motorn roterar! Alltså måste motronicen få in pulser från tandhjulet fram på motorn för att börja pytsa ström till bränslepumpen. Prova att tvångsköra pumpen annars genom att ta bort reläet och kortslut mellan de stift som reläet skulle ha kortslutit när det blir draget (stift 30 och 87?) med en bit tråd i reläsockeln. Kolla vilka som kopplas ihop via reläet, brukar finnas en bild på sidan av reläet. Går pumpen nu? | |
| Har nog löst sig nu. Dom bytte chipet till orginal chipet igen då startade den och pumpen gick. Så det måste varit nått fel på chipet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.