|
|
|
|---|---|
|
Alltså. nä jag byter skiva. när jag tar ut den och sätter i ny, även när jag stänger av bilen så piper det till i basen å så brusar det i den. när jag stänger av bilen så dunkar det till.. Varför??? | |
| Din lågnivåkabel ligger emot en stömkälla? | |
|
Nja, signalkablar ÄR inte så känsliga för närhet till annat, det är en stor överdrift. Vad händer där kabeln går in i apparaterna, den kan mycket väl ligga parallellt nån mm från annat. Kika gärna in bakom TV-video-stereo hemma, signalkablar och 230V-kablar samsas alldeles utmärkt, varför skulle det inte funka i 12V-miljö? Nog om detta. Störningar som det som beskrivs ovan har jag hört några gånger. Jag skulle ganska omgående kolla upp förstärkaren till den störda högtalaren. Eller gäller det alla högtalare? Är störningen beroende på volymkontrollen, tystnar den när man vrider ner till noll? Det kan vara en självsvängande förstärkare, vilket man bör se upp med. Blir steget varmt även om man inte spelar? Läckande kondensatorer ger brusande och ibland dunkande högtalare, du bör nog kolla upp förstärkaren och även strömförsörjningen, kablar, säkringshållare osv så allt sitter fast. FP |
|
|
ok.. det är i basen som går från steget.. det blir inte varmt när inte bilen är igång men när jag spelar så blir det rätt hett |
|
Amethyst |
Kör du med remote till steget från steget? Stängs steget av direkt utan nedfadning alls så kan det ge x antal volt rakt ut till elementet och dunka ti |
|
De flesta bättre förstärkare har kretsar som ger tysta frånslag osv oberoende av insignalen, annars är det dåligt konstruerat. Är det brus och oljud mellan låtarna även med volymen nervriden? Även om signalkablarna in till basen lossas? Isf ligger felet inne i förstärkaren, det kan vara en del olika komponenter, oftast det som jag skrev ovan. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.