AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.013

Nu med 750iAL!

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Jag köpte 750n i Hörby.

Var ute o testade den och den gick verkligen riktigt grymt asbra. Växlar som en Gud och har gott om fläsk i motorn.

Jag kanske borde ha väntat på mer rätt bil men hur fel kan detta bli då?(tar i trä)
Har nu i snart 5 år velat ha en V12, en mörk sådan och med cremeskinn och en långmodell.
Denna har ju allt. Hade ju inte gjort nåt om den varit diamantsvart men denna blåa är väldigt fin med.

Visst saknar den lite utrustning men inget man lider av direkt.

Kan ju passa på att tacka många av er som jag plågat med mail och frågor dessa 6 månader man gått i köptankar. Ni vet vilka ni är.

//Lycklig V12förare!
li
1.959
liste
535i -89
Den på Häggenäs? Tänkte nästan det... :) Grattis!
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Den ja.
Tack.

Den var ju intressant o fickparkera med haha och på hela hemvägen så kom jag aldrig under 1,57l/milen - ekonomikörning.

Kassettradion är den sämsta jag sett i hela mitt liv men det blir det ändring på snart - ska bara hitta ett ordentligt objekt att pressa in så är den saken klar.
Paap Reeder
... 1,57? ... men då måste det varit långa utförsbackar på vägen hem...!? ... eller kraftig medvind ...

MVH /// Paap R
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Grattis!
Kul att du valde just en iAL ;) Hoppas att du får mkt. behållning av den. Lägg gärna upp bilder samt en kort (lång) beskrivning av din bil på "7-serie klubbens" sida Länk

Mvh. Patric
Min E38
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Kör man runt 90km/h kan man komma runt 1,02 vilket jag är helt nöjd med. Vad brukar era ligga på? Paap?
Finner ingen anledning till att dra den till rödmarkeringen alls, det är allt annat än en räcer - trots att den drar polarens Saab aero haha ;)

Bilder och beskrivning kommer - väntar bara på rättvisare väderförhållanden.

Kom på imorse att det tar nästan lika lång tid att cykla till jobbet som att köra dit. Fast nu slipper man komma fram svettig&sunkig....

Alla polarna blev imponerad av den trots att de tagit avstånd från en dagen man kom på att man skulle skaffa sig en 750, kändes riktigt bra. Skönaste kommentaren: "Den är ju fortfarande som ny!"
V12 LeMans
Hehe , det är bättre både för bilen och din hälsa att cykla till jobbet , (från en som jobbar med fysiologiska undersökningar på Ä-holms sjukhus ) .

Så är det ju roligare att ta ut bilen för långfärder , speciellt en trafikfri morgon , när man kan lufta bilen .
(hade en kort 750 e32 för två år sedan , saknar den lite )
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Är det bättre för min hälsa att cykla säger du???

Detta hände i april när jag cyklade till jobbet: Länk

Forsade ut blod från pannan och klarade mig med 45 stygn i huvet. Hade jag suttit i min 2 ton tunga V12bil så hade jag ätit upp Mercan som inte kunde se sig för.

Bilen ska inte rulla så korta sträckor mer än ytterst sällan. I stan tänker jag inte ligga ofta men bor mitt i centrum(Helsingborg) så det är svårt att undvika. Bara att leta parkering känner jag kostar tusenlappar i bensin =)
sj
813
sjoberg
Kia Stonic 1.0 T-GDi -20
BMW 340i Touring -18
maverick_750rr: Åh fy fan, det såg inte vackert ut!!!
Bättre då att färdas bakom en stabil V12!!

Sjöberg
V12 LeMans
maverick_750rr : ledsen för din skull , har haft patienter , som råkat ut för samma sak här i Ängelholmstrakten , men då var det en lastbil resp. lokaltrafikbuss som körde på cyklisterna .

Då kanske både du och jag , önskar bättre cykelvägar till och från arbetet . Jag har så nära till jobbet , så att jag går dit .

Har märkt de gånger jag har cyklat till jobbet , att bilister ej tar så mkt hänsyn till andra mer utsatta trafikanter .

Hade det så trevligt med "e32-loket" .

Såg bilen hos handlaren i juni , men kollade inte närmare på den då jag var mer nyfiken på andra prestandavagnar som fanns i hallen , bl a en 996 GT3 med rätt utrustning .
Grattis, såg ut att vara ett sanslöst fint ex.!

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
maverick_750rr:

Vore kul att se lite bilder!

//Schnitzer
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Mer bilder kommer än de ni sett på bytbil - "ska bara" hämta ny dator imorgon först. Blir nog ingen hit om jag sitter med bildhanteraren och USBkabeln inkopplad på jobbets dator här o fixar bilder....
Datorn där hemma har jag redan fyllt med alla möjliga bilder på bmw och motorcyklar. Orkar inte rensa, lika bra att köpa ny.

Ang den GT3an så var den inte till salu då den tillhörde en av säljarna - jag frågade efter en provtur såklart haha =)

Schnitzer: Du behöver nog inte leta efter regnumret längre, annars tack för hjälpen.
V12 LeMans
hehe , GT3an med bur och yokohama 048 var till salu för drygt 600´ när jag var där .

Men de har ju fler roliga bilar , Clio V6 3.0 och Impreza WRX STi med flera .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.