|
|
|
|---|---|
|
JAG UNDRAR VARFÖR MIN BMW 525 92 HAR BATTERIET FRAM. NÄR NÄSTAN ALLA HAR DET UNDER SÄTET.BILEN ÄR EN INPORT.ALL KABLAR &HÅLLARE TILL BATTERIET UNDER SÄTET ÄR DÄR.FÖR JAG VILL SÄTTA STÖRRE SPOLAR BEHÅLARE, NUVARANDE 3,5 LITER. | |
|
har för mig att det sitter fram o det inte finns klimator i bilarna... rätta mig om jag har fel! mvh Danne 390Nm - oljebrännare! vågar trotsa vintern = 20" monterade... =) |
|
| DET KAN NOG VARA SÅ FÖR JAG HAR INTE AC | |
| 520 och 525 har det i motorrummet, 530,535 och 524td har det under baksätet...detta gäller iaf på 1989 års modeller | |
henkeboy |
Min kompis har en 525 från -93 och han har det under baksätet så det kan nog stäma med att bara bilar uten ac har det där fram det ska också tillägas att han har ac. |
| står vidare i min instruktionsbok att 520, 525 har65Ah:s batteri medan 530, 535, 524td har 75& 80Ah:s batteri, så det har säkert något med storleken att göra...sen har jag för mig att en kompis hade en 92:a 525 Touring som hade batteri både i motorrummet och under baksätet...kanske berodde på att han hade bensinvärmare monterad?.... | |
-:BeeMWe:- |
Drygt om man batteriet dör och man behöver starthjälp.. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den biten är ordnad på ett annat sätt, finns speciella uttag i motorrummet för starthjälp(E39)borde väl var så på föregångaren också.WW-bubblan hade sitt batteri under baksätet redan på 6voltens tid. På E39 ska man absolut inte koppla startkablar till batteriet i skuffen enl.BMW.kan skada elektroniken påstås det, jag vet de som provat utan att nått gått sönder, så vem vet. MVH Hasso |
|
som hasso skriver att det finns starthjälpsuttag i E39orna så finns det uttag i huven även på E34orna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.