|
|
|
|---|---|
|
Tjabba! Skulle ut och starta bilen imorse när jag skulle iväg, men det tyckte tyvärr inte bilen att var en bra idé. Den vägrade helt enkelt. Start motorn och allting fungerar som det ska. Och den gick helt perfekt hela kvällen igår osv. Aldrig varit något problem före. Men när jag tog bort bensin slangen för att kolla, så upptäckte jag att när jag startade så kom det inte ens bensin där. Så troligen så måste det vara bensin pumpen som säckat ihop. Så jag tänkte höra om den är elektronisk? Och vad går en bensin pump till en 318 från 87 på? Otroligt tacksam för svar! | |
|
Kan ej svara på om det är pumpen som är fel, men du borde väl kunna höra om det är den? Det ska väl höras om den drar igång när du slår på tändningen! Har vart med om att kablarna har korrogerat till bränslepumpen, så när man klipper itu dom ramlar det bara ut grönt mjöl =P |
|
|
Kolla bränslepumpsreläet, är det kass eller glapp bär sig bilen åt som du beskriver. Sitter i säkringsboxen på E30 om jag minns rätt, det är troligen svart eller orange - har du tur står det 'Relais Kraftstoffpump' eller nåt liknande på locket där det sitter. /// Gunnar E. |
|
|
tjena. har en 318-87 åxå. det står nog benzinpump på reläet. funkar pumpen kan det kanske va bensinfiltret |
|
| Pumpen drar ej igång när jag vrider på tändningen. Kan det iallafall vara reläet? Själv tycker jag det låter mer som att det skulle vara bensinpumpen då den ej startar och det inte kommer något bränsle. | |
|
Bensinpumpen på min 318i -88 gick sönder en gång. Det kom plötsligt, utan minsta förvarning. Jag var ute på tur, och hade stannat till för att ringa ett samtal. Sedan startade inte bilen mer. Lyft på sittdynan till baksätet, och sedan på ett av locken. Därunder sitter pumpen i en lucka i tanken. Testa att ta lös kontakten och sätt ström direkt på pumpen. Går den inte då så är det bara att byta. En ny pump kostar runt 2000kr. |
|
|
Det kan vara antingen reläet eller pumpen. Prova att ta ur och sätta tillbaka reläet, och knacka på det lite, så kan det ploppa igång. Hjälper inte det så är Baalzamons tips att koppla spänning direkt på pumpen alldeles utmärkt. /// Gunnar E. |
|
| Ska testa de saker ni skrivit nu. Så återkommer jag med hur det blir om nån dag. Otroligt tacksam för svaren iallafall. Piiz. | |
|
Hmm...Tror nog att det gått "nån dag" nu :) Hittade du felet? Mvh Janne. |
|
|
viq: Bränslepumpen ska inte gå ingång på tändningen, den går igång när bilen har fått typ"varvsignal". Kolla säkringar,relä o anslutningarna till pumpen! Mvh Henke |
|
parolof |
På min bil är det något som viner iallfall när jag slår på tändningen, kommer från soppatanken låter det som |
|
Japp, på min med. Bara några sekunder, det är soppapumpen. Mvh Henke |
|
|
På min 318- 84:a så startade bara soppapumpen på varvsignal, tror det är samma på 87:orna Mvh Henke |
|
|
Har fortfarande inte hittat felet. Men pumpen funkar nu, så den får bensin och tändning har den. Men den startar ej nu heller. Ska kolla spridarna imorgon :) Tack för alla svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.