|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte höra med er vad ni tror en M3 CSL är värd med 2600mil på mätaren, om man lägger ut den till salu i början av september. Tror ni det är en svårsåld bil? Bilen är förövrigt i silver med ac, köpt av BMW återförsäljare. | |
| Alla M3 är svårsålda nuförtiden om man inte säljer till klart underpris, typ 20% lägre än vad snittet ligger på. | |
|
Slutpris privat ungefär 550.000. |
|
|
Om den är svensksåld så tror jag att det kanske är möjligt att få 580.000 - 600.000. En kompis blv erbjuden en 04 för 640.000. Av handlare, och detta var innan sommaren, runt maj. |
|
|
Så dyra bilar brukar inte vara lättsålda privat, dom flesta vill/behöver köpa hos handlare. 550-650tkr skulle jag säga, för 650tkr hade jag köpt från en Tysk BMWhandlare, men för 550tkr hade jag nog köpt din "den billigaste från bmw.de ligger på €59850 med 2133mil" om jag var ute efter en CSL vill säga. Mvh Stephan |
|
| acey: jag tror att samtiliga csl:er är byggda i skarven av modellår 2003/2004 och de bör därför betinga ett likartat värde iom att det bara skiljer dagar mellan första o sista tillverkade csl:en. mvh. | |
|
Alla CSL utom dom 19 första "några av dom är byggda 2002!" Är byggda maj 2003-dec 2003, så lite spridning är det allt. Mvh Stephan |
|
|
Alla kundbilar är byggda mellan 05/2003 och 12/2003 som Stephan mycket riktigt påpekar ovan. Det såldes en CSL i våras via BMW i Danderyd som försäljningsuppdrag och om jag kommer ihåg rätt så var begärt pris ca 730 000. Och enligt uppgift så fick de begärt pris så ägaren fick igen vad han betalt ca ett år tidigare (han köpte den begagnad efter första ägaren som köpt den ny i Solna). /RS2 |
|
|
Det är min pappas gamla bil. Han fick 40 under priset han begärde men var nöjd ändå. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
|
Just nu finns en av dom 19st första till salu " uttagen mars-03" hos Autohaus Kathan i Bad Wiessee, 19600km, utbytes motor, trots det ett pris på €74500! 1ägare, BMW själva? Mvh Stephan |
|
|
Maxey, Var det din pappas bil som såldes i Danderyd? Den var i väldigt bra skick. Jag var på väg att köpa just den bilen ny. Men att man aldrig kan lita på bilförsäljare. De sa att de fick vad de begärde för den... /RS2 |
|
|
Stephan, Den bilen måste vara en av BMWs egna demo och PR bilar om den är tillverkad så tidigt. /RS2 |
|
|
Även på en så ny bil som CSL så bör man kolla mätarställningen! Jag vet en kille som köpte en CSL som gått under 2000 mil men vid första servicen så upptäcktes att den gått det dubbla. Och det var antagligen en auktoriserad BMW service verkstad som varit inblandad. /RS2 |
|
|
RS2 Han fick 40 under tror jag. Pappa är på sem lixom jag nu så jag får inte tag ihonom, men återkommer med vad han fick och vad han gav man får ju alltid bra rabbat. "Snabbt ska de gå,, annars får de´va" |
|
| Tack för era svar! Ska vidarebefodra infon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.