|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu sökt och läst ett par trådar om färddatorerna, men jag hittar faktiskt inga svar som hjälper mig. Jag har så vitt jag kan förstå, den lilla datorn. 10,100, 1000 och ca. 6 knappar + check. (ngt såndant). Om jag trycker på check så kommer det upp en text, allt bra så långt. Men vad jag än trycker på annars så händer ingenting, ska det vara så? Vad kan jag egentligen få fram för ngn info från den datorn? //Niklas | |
|
Du ska få fram en hel del info som soppaförbrukning tempratur distans mm, hittade en länk under mekartips Länk titta om du kan få fram något ur den. |
|
|
Jo, jag såg den tråden/tipset, men det jag undrar är varför displayen vad jag än trycker på förutom check är svart?! Ska det vara så? |
|
|
Undrar samma sak som Campar, tror osså att jag har lilla datorn. Kan man ställa in nåt på den? Mvh, Jan. |
|
|
Jag har själv stora datorn och den funkar utmärkt, vet inte om det finns så stora inställningsmöjligheter. Det jag har gjort i inställningsväg är och ändrat språket från tyska till Engelska. Jag vet att det finns vissa kalibrerings inställningar för bränsle, mil etc men jag har inte testat. |
|
|
Ska man verkligen kunna se soppaförbrukning och distans med lilla datorn. Tror de är stora man kan kolla de. Se efter i era instruktionsböcker. Där står de olika färddatorerna och dess funktioner. Har lilla datorn och jag kan inte kolla detta. Endast utetemp och check control. Kan göra ngt med nåt alarm som jag inte begriper mej på |
|
| Tror inte du kan göra så mkt mer än att använda check knappen på den datorn du har. Sitter sån i tjejens 325 från 93. Förra bilen var de stora datorn i o då kunde man kolla bränsleförbrukning mm.. | |
TobbeBMW |
Den "lilla" datorn som den kallas ibland har ingen annan funkton är ett "check-kontroll" system som känner av vissa vitala (samt mindre vitala) system på bilen och varnar i fall något av dessa inte fungerar. Den "minsta" "datorn" är enbart en halkvarnare. Egentligen så finns bra en riktig färddator till dessa bilar och det är den som populärt kallas den "stora" datorn. Korrekt vore att kalla den den "enda" datorn :-) Allt det här står förresten också i bilens instruktionsbok. |
|
Okej " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
| Kan man slänga in stora datorn rätt in i en bil me "lilla datorn" direkt eller är det massa kabelarbete me då eller ?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.