AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
845

Var får man plats med eftermonterad navi i E39?

lilldagge
Hej. jag skall köpa en BMW 540 utan navigatorn för jag vill själv sätta in en egen. men saken är att det finns ingen plats för att sägga in en in dash/tv med navigatorn m.m.
Men vart får jag plats med den? hur skall jag göra?

tack i förhand!

MVH

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Tjena jag köpte en telefonhållare själva bygeln till luftinsläppet från Stjärna fyrkant,
som jag monterade min skärm på, sedan satte jag dvd/nav läsaren bak i bagaget :) fästet till skärmen är L formar skruvas rakt på bygeln o skärmen skruvas i en skrus nerifrån i *L profilen, mycket behändigt då ja kan ta ur skärmen då jag står på ett obevakat ställe över natten Lr så :)

Har man intresse, tar man sig råd :)
*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Kan äver säga att jag har telefon hållaren till vänster om skärmen oxå allt får plats bra och är inte ivägen alls, möjligen för kall/varm justerings ratten, men den går att komma åt, osså ändara man juh inte på den varje dag precis.. :)

säg till om ja ska fixxa några bilder på hur d ser ut..

lilldagge
Hej.

jag vill ha en in-dash. ser ut som en mp3 spelare . så när man startar motorn. så kommer skärmen fram. när man stänger av så åker den in igen. vill ha skärmen gömd så de inte glänser i ögonen som du sa när man står på ett obevakat ställe.

hur gör jag då :S

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
Det går att byta ut stereon mot en plastkåpa som är i Din format, dvs vanligt bilstereo format, finns på Bmw har jag för mig, sedan måste man nog ta bort luckan som täcker orginal cdn, annars kommer den nog att ta i,, d är väl det enda jag kan hjälpa dig med.. :)

*d
296
*danne*
BMW 528/M-97
En Navi med uppfällbar skärm modell nyare tar väl förutom navigeringen, Mp3 o vanliga Cds, så d blir nog bra,synd bara att om du har multiratt funkar juh inte den sedan me ny stereon, kanske finns någon lösning på det men d e inget jag vet nått om..

Det finns kablar att köpa hos en välsorterad bilstereobutik som gör att orginalfjärren funkar med andra enheter.

Mvh /Nicholas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.