AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.160

Tempmätare i färddator (E30)

Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Mätningen av utetemperatur i min färddator (E30 -89) visar felaktigt värde och hoppar snabbt mellan olika angivelser. Är det någon som har en bra diagnos vad som kan vara fel? Övriga funktioner i färddatorn fungerar. Funderar själv på om det kan vara fel på givare/sensorn. Var sitter den?

Henke B
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Som jag har förstått det så sitter givaren precis ovanför termostathuset längst fram på motorn.

Min tempmätare beter sig likadant så jag funderar på att sätta i en separat vattentemp mätare.
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Oj förlåt jag läste slavigt... trodde det var vattentempen det handlade om, sorry :/
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Samma problem här, men jag har konstant 34 grader kallt ute. Riktigt så kallt är det väl inte än :-) Har letat efter givaren men hittar den inte. Såg i nån tråd att på passagerarsidan sitter sensorn till klimat och på förarsidan sitter sensorn till yttertemp. Klimat givaren har jag hittat men inte yttertempgivaren. Man får väl införskaffa sig en handbok.
Eller om det är någon som vet var den sitter, eller någon som har haft samma problem och fixat det.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
På M3an sitter den vid vänster kanal för luften till bromsen. Bör väl vara lika på de andra E30-modellerna.

///BMW - Was sonst!
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Som JohanE säger så ska den sitta i vänster kanal för luften till bromsarna i spoilern i fram. Om jag inte missminner mig helt fel så ska den sitta ungefär vid signalhornet.?
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Tackar för tippsen!
Visa användare
63
Henke B2
5.23 iA Touring -07
Tack för tipsen! Hittade givaren vid tutan. Mellan vänster framhjul och kofångare. En kabel var av. Fixade denna och nu visar mätaren sköna 20 sommargrader!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.