|
|
|
|---|---|
|
Jag lurar på fläkten som ska hjälpa till att kyla ac-kylaren. När ska den starta? Har kikat på ett antalk olika beemers men med samma resultat. Kikar jag på andra bilar så kör den igång direkt när man trycker in ac knappen. Hur kan man kolla att fläkt mm. är friskt? Med vänliga hälsningar Patrik A | |
|
Iaf på E32 så ska den också starta direkt när man trycker in AC knappen det är vanligt att de skär ihop eftersom de är utsatta för mycket smuts från vägarna på E32 så kan man tvångsmata den vid givaren som sitter till höger om kylaren, där sitter det en kontakt med kablar på (2 olika hastigheter) 1 är jord de andra 2 är ström.. min klickade i reölät men hände inget i fläkten så jag antar att fläkten är paj o behöver bytas Mvh zacka |
|
|
var sitter relät? MVH-V8 |
|
|
E38:ans fläkt går igång på halvfart, när AC-knappen trycks in. och går i sekvens med AC-pumpen. Står bilen sedan stilla en stund kommer den att gå upp på helfart. När jag köpte min bil stod fläkten stilla men jag hörde att fläktmotorn gick. Kolla så att du inte har detta fel. Kopplingen mellan motoraxel och fläktskivan är en klen konstruktion, en tunn trearmad plåtbit med ett ovalt hål i mitten. I mitt fall hade en gråsparv förolyckats i fläkten vilket var mer än plåtbiten klarade av. Som tur är så är inte speciellt svårt att fila till en robustare ersättnings koppling och spara rara tusenlappar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.