AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.859

Defalarm - frågor.

Hepp.
Min nyfunna älskling (cabben) är utrustad med BMW-originallarm + Defa.
Saken är den att jag tyvärr inte fick med några papper på larmet när jag köpte bilen så jag vet inte vad det heter.
Larmet är installerat i Sverige 2001 när bilen kom hit och på fjärren finns en massa siffror (listar dem nedan) men jag hittar inget motsvarande på Länk
Anledningen till att jag vill veta är detta Länk Om jag förstått rätt så ligger man pyrt till om jag får batteritorsk i fjärren då man tydligen behöver en PIN-kod för att kunna låsa upp systemet igen.

Info på fjärren...
Type: 41013 -
R9001 SRD 1e
G132 CEPT
853J LPD-D

Om jag förstår rätt så heter mitt larm 853J men det hittar jag inte på Defas hemsida.

/// Micke
Touringklubben: Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Njaeeee..

Byta batteri i fjärren "brukar" gå bra utan att du behöver lära huvudenheten vilka fjärrkontroller som är ok.

Däremot tappar ibland huvudenhet vilka fjärrisar som är ok om du kopplar ur batteriet ur bilen en stund. (En kort stund går bra. men en längre stund återställer).

Om det händer går dessutom startspärren in, och du kan inte få igång bilen. Därför är det långa PIN koden bra att ha med sig om man är på långresa också.

Annars kan du bli strandsatt om du tex glömmer ljuset på.
Hummm, lite som jag misstänkte då.
Går det på något vis att få reda på koden via generalagent eller liknande? Är ju inte så svårt att bevisa att det verkligen är jag som äger bilen menar jag.

/// Micke
Ja
760
JanF
530i-93
Borde ju gå. Vet dock inte riktigt hur man kontaktar dem. Jag funderade nämligen på att köpa en extra fjärr men har ingen bra adress.

Kan du inte kolla med förra ägaren, han borde ju ha PIN koden någonstans.
Har kollat med honom och han skulle leta i gömmorna samt sitt bankfack. Tyvärr så trodde han att han inte hade det då han inte kunde dra sig till minnes att han ens sett papper på det.
Han ägde bilen i tre år och jag fick med MASSOR med papper på bilen, även från Tyskland.

/// Micke
Ja
760
JanF
530i-93
Lite hjälp kanske

Min kod är inte tryckt på något papper utan på en plastad lapp i kreditkortsformat så den enkelt ryms i plånboken.
ta kontakt med KG Knutsson.dom kan ge dig nödkoden som du saknar.du lär skicka(fax eller mail)kopia på reg.bevis och körkort.dom vill också ha serienummer på styrenheten till larmet.enheten brukar sitta ovaför pedalerna nära rattstången.
www.kgk.se där hittar du tel.nummer
Tackar, ska kolla det.
Väntar bara på svar från förra ägaren om han möjligen hittat det vi söker.

/// Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.