|
|
|
|---|---|
|
Går i köp tankarna mellan en 328i och en 328Ci E46. Tänkte kolla med er hur coupen klarar av vindbrus. Är bilen såpass bra gjord att de har eliminerat det mesta vindbruset som brukar uppkomma hos coupeér? Polarens coupe -00, brusar det på en del från högra dörren. Är detta vanligt eller är det hans som inte är tät? | |
|
Jag vill nog påstå att min coupe är tyst, visst bir det en del brus när man kör fort... Kolla på din polares ruta, så att glaset klämmer mot gummilisten hela vägen, på min var det inte helt tätt längst ner i bakkant oh då brusade det en del men en justering av rutan åtgärdade detta. |
|
|
Tjena... Men i exempelvis motorvägskörning så är det inte "jobbigt" brus va? Det är mest det jag är intresserad av, sen är det ju säkert olika från bil till bil. Men vanligtvis tänker jag mest på. |
|
|
Jag tror detta har varit uppe innan i en tråd, och då kom man (vi) fram till att det var backspeglarna som skapade ljudet. Jag har själv M3-speglar och upplever inget "brusande". / Joakim Länk |
|
|
Hej! Jag tycker också att min coupe är tyst, upplever inget störande brus. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. |
|
|
Jag upplever inget störande vindbrus i min coupé, men däckljudet är störande, helst i låga farter. Jag vet inte om det bara är jag som har det problemet. BMW CS #5206 |
|
| Jag har samma intryck Christer. De två E46 Coupe jag kört har haft ett märkbart högre däcksljud jämfört med de E46 sedaner jag kört. Givetvis kan det bero på skillnader i däcksfabrikat, men det verkar inte som om vii två är ensamma om detta intryck. | |
|
hej! jag har haft båda bilarna, kan säga att sedan är något tystare... Men du märker nog skillnad över 150km/h eller vid extrema vindförfållande... |
|
| Tackar, då blir det nog en coupe trots allt :) | |
|
Hur mkt tystare är en 330 coupe´ jämfört med en e36 328 coupé då? Märks det stor skillnad? En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Spookshow: Ja! skillnaden är påtagligt stor. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det låter bra det wendtan! Skall köpa en 330 inom 2-3 månader är det tänkt. Har fått tag på fälgar jag vill ha till nu. Du kanske har koll på om det går att ha 245*35/18 på en 330 runt om du också wendtan. Vet ju att du har koll på det mesta i 330 väg ;-) Et på fälgen är 44 bredd 8,5 En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Ja vet att 235 runt om funkar. 245 fram borde funka, mitt tips är att kolla i tireracks forum på e46 fanatics. Gary där som jobbar på tirerack har stenkoll. Deras testbilar är för övrigt e46 330 :) Jag kör själv 255/35/18 bak(225/40/18 fram) vilket också är orginaldimension för bmws 18" fälgar på e46. Med tanke på att bakfälgarna på min bil är 8,5 tum breda och håller ET50 så bör det fungera, men kolla som sagt med Gary. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det kanske ser bra ut med 235*40/18 runt om på 8,5tums fälg också? Borde inte bli just nå tyskstuk på däcken då..iofs är väl 245 att föredra..skall se om jag kan hitta tag på gary. Tack för tipset! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Förresten. Breyton Inspiration borde bli snygga på en e46 coupé va?! En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Jodå, de är en stilren fälg, absolut! Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.