|
|
|
|---|---|
| Passar ett par fälgar från en M3 E46 på min M5 E39 rakt av och om inte, vad är det som skiljer? | |
| Nej, ET är fel. | |
| fram, bak eller både och? stämmer navstorlek osv? | |
|
ÄVen fel navdiameter. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Tack för svaren, då får man väl leta vidare men är navdiametern större eller mindre på m3an samt hur mycket slår det på et fram /bak? | |
| Sök och du skall finna... Länk | |
| liste: Tack för länken!, så det är altså bara fram som det blir problem? | |
|
Som redan nämnts: det är fel navhålsdiameter (mindre på E46 än E39), vilket gör att du inte ens får på fälgen på navstyrningen... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan B: Jo men det finns väl folk (t.ex. fälgfixarna) som kan svarva upp dessa, detta behövs desutom bara bak eftersom det fanns spacerplattor att köpa för fälgarna fram som hade rätt navhålsdiameter för 3-serien på "utsidan" och 5-serien på "insidan" och då borde de ju sitta som ett smäck! | |
|
...men då är det knappast "rakt av" längre! ;o) Allt går givetvis att modifiera så att det passar, men grundfrågan var om det fungerade "rakt av". Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Johan B: Ok, frågan kanske var dåligt ställd men i mitt störda huvud så tycker jag inte dessa modifieringar är så jobbiga, men du har helt rätt, det är ju inte precis rakt av MEN det går ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.