AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
9.947

Problem med stereon på 525 e60

Sida 2 av 3
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
E61-530d vet du om det går att få ny programvara fast man inte har navi? för det man blir arg för, är att det står att det ska gå att spela mp3 som standard på bmw:s hemsida

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
jag vet inte varför det står står olika saker i olika länder, men köper man en bmw i sverige litar man på att standard utrustningen stämmer med det som står på hemsidan

E6
9
E61-530d
BMW 530dA 2005
BMW 316Ti 2003
Det kan ju vara så att Radio Pro är standard på de bilar som levereras nu. Min är cirka 10 månader, och då var det inte standard. Men jag har det ändå i och med att jag har Nav Pro. Jag tycker också att det är dåligt om det är så att MP3 utlovats. Du måste först och främst ta reda på om du har Radio Pro. Jag vet att förutom MP3-förberedelse har Radio Pro någots som heter "diversity antenna".

Om det är som i mitt fall; att du har Nav Pro, måste du vänta tills i September.

Lycka till!
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
okej jag har ingen navi. Bilen kom i juni så den är inte så gammal

Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
Jag har inte heller navi och fick min bil 1/6, så vi borde ha samma stereo i bilen jag och fredriksson31 - Vi får väl se..
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
hej
Har äntligen fått svar på min fråga efter lång tid.
Svaret jag fick går inte att förstå, citat från bmw "det står fel på hemsidan"

Man undrar vem som har gjort deras hemsida

Jag ska se om det går att göra något åt saken, men det verkar inte så troligt.

Mvh Fredrik

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
fick ett mail igen av bmw. Nu säger en kille på verkstaden att det går att uppgradera programvara så funkar det på business stereo

Fredrik

Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
Strålande! Jag kollade med min hökare idag och hoppas på samma svar snart.

btw: Det finns tydligen en BMW orginal lösning för att köra iPod i bilen (dvs. inte AUX utan en typ "ice-link" där man manuvrerar via iDrive. Hoppas snart på svar om den oxå
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
tjena serafim
Jag ska lämna in bilen den 12e på grund av att en tysk backade in i bilen och då ska de troligtvis uppgradera programvaran till stereon också.

Det där med ipod har jag också hört, men då visste de inte om det skulle komma och isåfall skulle det dröja, men det låter positivt.

Mvh Fredrik

Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
Tur att det var en tysk och inte en Bellman!

Har du fått någon ny info om programvaran?
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
jag ska lämna in bilen på lidingö för byte av dörr, men de kunde inte fixa programvaran där tydligen.
Bmw i danderyd där den är köpt får fixa det. Vet inte när det blir av, men hoppas på att det inte ska dröja för länge.

Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
Hur ska dom ha det???

Jag var inne hos BMW Solna i fredags och de sa att det är OMÖJLIGT att få MP3 skivor att funka i Business Stereo. (!?)

Tydligen är det Lidingö som gäller, så jag tar med mig mina pengar dit istället.

Fredrik - Rapportera hur det går! Du är vårt enda hopp..
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
MP3 och BUSINESS stereon fungerar inte ihop! Man MÅSTE ha Radio Proffesional för att få MP3 möjlighet!

Det finns idag AUX-in som man kan koppla in extern (iPod etc.) och få ljudet i högtalarna.. Men manövering sköts förtfarande via iPoden...

Interface till iPoden så det kommer upp på Idrive skärmen, sägs vara på väg (så det kommer fungera som E46 med olika playlister).... Inget datum finns för denna smarta lösning...

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
bilen ska in imorgon på bmw på lidingö.
Skumt att de sa att det inte funkade på solna för det verkar som att verkstaden inte har något men det att göra, men om lidingö kan fixa det så ska jag kolla det. för jag bor på lidingö så det är nära =).

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
"Glada nyheter"

Hörde med killen på bmw lidingö och han kan uppgradera programvaran på business stereon så att mp3 funkar :)
Han kommer att göra det under tiden jag har bilen inlämnad för byte av bak dörren.

Allt snack om att bara Proffesional stereon klarar mp3 är alltså fel :).

Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
Spänningen är mer olidlig än en Big Brother & Idol final SAMTIDIGT!

- Hur gick det? Bra eller Anus?

Serafim
Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
BTW - Om det gick bra så får du gärna maila mig namnet på den som fixade det.

Serrrrafim
Va
43
Varvar ut
525i Touring -02
520d -06
Har beställt en 520d -06. Säljaren har på upprepade frågor lovat att det skall fungera med Business och MP3. Blir som sagt spännande och se hur det gick på verkstan...

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
hämtade bilen idag efter lagning av dörren. Testade en mp3 cd och den funkade inte. Killen som fixade med bilen var inte där när jag hämtade den för de stängde kl 2, men jag ska kolla upp om han glömde uppdatera programvaran på måndag.

Fortsättning följer .........

Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
hmm........ Skriv så fort något händer.

"Utan förväntan, ingen besvikelse...."

Serafim
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.