AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
9.951

Problem med stereon på 525 e60

Sida 1 av 3
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
Hej
Jag har en bmw 525 Touring e60 som jag fick för 3 veckor sen, och jag har undrat om den har mp3 läsare Ir inte. Vissa har sagt att den har den och vissa inte.
Jag gick nyligen in på bmws hemsida och tittade på standard utrustning och där stog det att den hade cd-spelare med mp3 uppspelning, men jag har brännt en mp3 skiva och får den inte att fungera i bilen.
Jag använde nero 6 när jag brännde och valde audio och sen skapa mp3 skiva.
Har någon en bra idé så skriv gärna
Hälsningar Fredrik

Ulke
Du skall bränna den som en iso 9660.....

mvh Ulke
wowwe
Det beror på vilken cip version du har och om du har navi prof eller buisness. Det finns en version till buisness som kan spela upp mp3 fråga din ÅF

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
ska jag bränna alla låtarna som en iso fil Ulke?

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
jag glömde skriva att jag inte har någon inbyggd navi
Valde bara till hifi högtalarsystem med 10 högtalare

Va
43
Varvar ut
525i Touring -02
520d -06
Kan man allstå med std business CD i en E60 spela MP3 filer?
BMW anger ju att det skall gå på sin hemsida, men jag har läst flera inlägg där det står att det endast fungerar med professional CD, är det någon som har fått det att fungera på business?
Om det fungerar, ser man ID3 taggar på CID:en, kan man bläddra mellan olika mappar med I-drive (som det går med professional CD)?

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
jag fattade vad du menade Ulke, tack för hjälpen
Ska se om det funkar nu

fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
skivan funkade inte i bilen
Jag ska åka till bmw och fråga vad de menar med mp3 uppspelning egentligen

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
I alla mp3 spelare jag har provat så har det bara varit att bränna en "data skiva" med mp3or och sedan stoppa den i spelaren... "data skiva" kanske är iso 9660?

// Erik

----
No real power -just KCR :)
Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
fredriklarsson31 - Jag har samma ljudanläggning och är MYCKET nyfiken på svaret du får från handlarn.

525i Touring -05 [E61] - Men hur mycket varvar den, egentligen!!??
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
Serafim - Du har inte heller fått det att funka Ir?

Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
fredriklarsson31 - Har brännt alla varianter utan framgång. Gjorde senast en ISO 9660 med korta filnamn o allt, men icke sa nicke.. Du då, något från handlarn?
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
serafim - Jag har inte varit där men ska göra det när jag hinner. De borde byta ut stereon till en professional gratis om de inte får det att funka :D

Jag skriver ett inlägg så fort jag har fått svar

53
63
530 E60
530iA -04
Hur gick det Fredrik?

Löste dom problemet?
Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
Vi ser fram emot svaret på en stora frågan!

-Varför är det så ont om Q?
fr
25
fredriklarsson31
525i Touring -05
tjena
ledsen att svaret på frågan har tagit tid men jag har skickat mail till bmw och killen som visste något om stereon kommer på måndag, så jag ska se om jag får svar då

Fredrik

fredriklarsson31: det verkar som att BMW kan inte lösa problemet efter två år! Hur svårt kan det vara att fixa en fjuttig MP3 spelare i sina nya bilar. Pinsamt säger jag bara!! Även skandal!!

Här är en dams anmälning till ARN, hon har köpt en BMW 545, årsmodell 2004, för 631 860 kr från Bilcentralen i Stockholm som har samma bekymmer som dig:-(

Länk

Kräv tillbaka era pengar.

BMW är överreklamerad bilmärke och dem har svårt att återställa kundernas förtroende!
Se
34
Serafim
525i Touring -05 [E61]
t-bird: Då kan jag känna mig blåst eftersom jag köpte bilen på samma ställe...

En liten till rättavisning också: Vad gäller din åsikt om BMW som bil så måste du menat BMW som rullande stereoanläggning ;-)

-Varför är det så ont om Q?
E6
9
E61-530d
BMW 530dA 2005
BMW 316Ti 2003
Som jag har förstått det fungerar mp3 med Radio Professional och om man har den senaste CIPn. Radio Professional är ett tillbehör men det kommer som standard om man har Navi Pro. Men om man har Navi Pro måste man vänta tills nästa CIP kommer ut för att det ska fungera.

Det är alltså Radio Professional som krävs för att det ska fungera. Det har inget med vilka högtalare man har (Std/HiFi).
E6
9
E61-530d
BMW 530dA 2005
BMW 316Ti 2003
Och angående anmälningar till ARN tycker jag det är trams. Jag ser hellre varje uppdatering som ger mig nya funktioner som en bonus. Som tex perspektivkartorna i Naven som kom till efter CIP 17.0. Jag menar hur mycket kan man kräva att de ska kunna lägga till genom mjukvaru-uppdateringar?
E6
9
E61-530d
BMW 530dA 2005
BMW 316Ti 2003
Radio Professional is REQUIRED for MP3 playback!
Radio Business is unable to play/decode MP3 files.

Navigation Business and Navigation Professional both have Radio Professional!
On Navigation Business you can enable the MP3 playback by getting the newest software, CIP 16.1 or 16.2 or higher (if available).
On Navigation Professional you will be able to do so in September when the software update is available.

The standard radio on an E60 is Business! This can not support MP3 files!

If you have Logic7 or HiFi soundsystem it DOES NOT automatically mean you have radio Professional.

In the US you ONLY have radio Professional if you have nav. In this case you have Navigation Professional and have to wait for the software update that will be released in September (hopefully).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.