|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad det kostar att sänka min 318i E30? Är det någon som har några tips? Är det bra? Hur mycket ska man sänka bilen? Tacksam för alla tips ja kan få! MVH Pontus | |
|
Min kosta 1495:- bildelsimporten. Sänker 60/40. Tror inte att du får lika bra tyska fjädrar för mindre pengar. Nästan alla kostar lika mycket där om du inte bara sänker fram eller bara bak. Lycka till! E30 Rulezzzz |
|
matte22k |
Jag skulle ha sänkt den 60/6O du har gamla karossen så det blir nog snyggast... |
|
Ur körsynpunkt är 40 mm lagom, speciellt som du inte kan ställa kambervinkeln på bakhjulen och bilen därför blir väldigt kobent om du sänker mer. Visst går det att bara byta fjädrar, men efterssom det är ett ganska så stort jobb att byta fjädrar kan det vara lika bra att byta dämpare samtidigt. Att byta fjädrar och dämpare på en verkstad går på ca 2500.- Mr C |
|
snide |
när bilen blir kobent vid sänkning, finns det mer nackdelar än att däcken snedslits? vill köpa 325 e30. |
|
Ja, du får sämmre vägkontakt med bakdäcken, dvs det släpper lättare i baken. Det finns excentriska bussningar och sätta i bärarmarna som hjälper till att räta upp "kobenheten". |
|
|
Till Pelle Persson. Var kan man köpa EXCENTISKA BUSSNINGAR till bakvagnen? Det sliter ganska mycket däck just nu!! Ha de // bengan 2,7L M20 |
|
| Bmw har säkert, har ej hört mig för till e-30an men dom har till e-28 och då är det gummibussningar.Annars så har bildelsimporten excentiska bussningar till e-30án.Fast om man jämför prismässigt mot dom jag har köpt till e-28an (orginal) så är bmw billigare än bildelsimporten. | |
| Kanske jag ska tillägga att bildelsimportens excentriska bärarms bussningar är tillverkade i polyuretan. | |
|
Excentriska bärarmsbussningar bak? till e30? Att det släpper lättare med mer negativ kamber är väl inte hela sanningen. Effekterna av det beror en del på hur mycket negativ kamber man har tillsammans med hur hård fjädring och hur mycket body roll. Man strävar ju alltid efter att ha så mycket gummi som möjligt i marken. Så raktfram vill man ha lite negativ kamber och hela slitytan plant i marken. Men på en 318 är inte bristen på fäste så akut:) I en kurva däremot VILL man ha en del negativ kamber eftersom bilen rullar över utåt och nästan allt grepp/kraft ligger på ytterhjulet. Så med rätt mått på kamber kan få i hela slitytan plant utan att sidovallen måste flexa. För gatbruk är dock det som märks att däcken snedslits och att det blir sämre grepp vid rödljusrace. |
|
| Exakt hur mycket kostar Bildelsimportens excentriska bärarms bussningar? Kommer hjulet ut mycket i överkant då? Där är det nog tight redan nu =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.