|
|
|
|---|---|
|
Är lite sugen på att chippa 750:in så jag ville kolla om någon här har några erfarenheter av det. Vart det är bäst att göra det, Blev det nån märkbar skillnad och hur mycket ska man lita på alla effektangivelser? It´s fun chippet kostar bara 2500:- inkl montering och ska ge 13 extra hk medans motornords ska ge 25 extra hästar men kostar 2995:- utan montering. Båda har dock angett samma vrid efter chippning. | |
|
Skulle jag lägga pengar påd et överhuvud taget så skulle ´jag valt motor nord, man har ju hört att dom ska vara bra och att det ger lite med deras chip, men it´s fun har man inte hört tals om + att jag inte skulle köpa det billigaste. Tror att motornord står för en viss del av informationen dom ger ut. //Subidius |
|
|
Jo det gör dom väl säkert men det jag glömde skriva var att på motornords sida stog det att 2 chip behövs och då är man ju uppe i 6000:- om jag fattat det rätt + montering... Ingen som åker chippad 750i här? Förstår inte varför Admin var tvungen att flytta inlägget från 7 serien. Det är väl inte på långa vägar lika många E32 ägare som hänger på trimmforumet som på 7 seriens. |
|
|
Hej Elwood. Köpte en chippad 750IAL -88 i helgen, chippad. Tycker klart den svarar bättre på gasen. Vill oxå tro att den drar mindre soppa än min förra, men har inte mätt upp den riktigt än. |
|
|
Subidius: Anledningen till att Jocke är billigast är för att har en pris garanti. Gå in och läs lite på www.itsfun.nu MVH / Jacob |
|
|
Elwood: Här har du lite referenser kring It`s Fun chip. Länk Prova även att söka på forumet. Finns en del information att hämta. MVH / Jacob |
|
|
RonnyL. Tackar för svaret, vet du vad det är för chip i din? Jacob_M3. Tror inte heller att It´s fun chippen är sämre bara för att dom är billigare. Har läst referenserna på hans sida, man blir ju bara lite fundersam vad som gör att det ena ger 13hk och det andra 25hk. Man undrar ju om det bara är uppskattade siffror på Motornord eller om det ligger ett seriöst test bakom. I så fall kan det ju vara värt lite extra pengar om man får 12hk till :) |
|
|
Elwood: Tyvärr kan jag inte svara på vad som skiljer, men ta kontakt med Jocke på nedanstående mail så har han säkert mer information att ge dig. jocke@itsfun.nu MVH / Jacob |
|
| Nej, har inte kollat. Ska nog kunna kolla upp det under veckan. Man ska kanske inte se direkt på hästarna som de sägs ge, men det är ju omöjligt att veta utan att prova hur bilen blir med o utan chip. Karaktären på min känns betydligt piggare iaf. | |
|
Jacob : Jo jag har mailat Jocke för några dagar sen men har inte fått något svar än. RonnyL : Ja chippning blir det i vilket fall, bara intressant att höra om någon annan har erfarenhet eller bra tips innan man gör det så slipper man ångra sig och höra att man valt helt fel :) |
|
|
Elwood: Jocke har varit på semester förmodligen därför du inte fått något svar, han svarar nog inom kort ska du se. MVH / Jacob |
|
| Jo jag misstänkte nästan det, det är den tiden nu :) | |
|
Läste igenom annonsen med och nog får man tolka texten där som att "trimningen" som skett medelst chip monterat å klart kostar 2500:- Därför reagerar även jag eftersom jag vet att det sitter dubbla boxar i V12orna plus en gemensam box där styrningen till spjällmotorerna finns (och även själva fartspärren enl annan uppgift som jag dock inte kan ta gift på att det är korrekt)....så.....det blir alltså totalt tre chip som behöver bytas. Kostar detta kalaset 2500:- så är det extremt billigt!!! //Pacman |
|
|
PacmanRacing: Det kostar 2500:- allt som allt. Det är vad jag vet exakt samma programvara hos Motor Nord, vad jag vet. Qvarnis |
|
| Japp fick svar från Qvarnis i går så nu är det bara å hoppas att det blir tillräckligt med stålars över den här månaden så man kan beställa tid. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.