|
|
|
|---|---|
|
Det gäller en 525ia 24v e34. Det kommer upp fel meddelande "Kuhlwasserstand" Vilken betyder väl nivån i kylaren! Den är normal. Var sitter givaren? MvH Bmw 4-ever | |
|
Sitter i expansionkärlet i gaveln längst ner. Du ska se en snabbkontakt där nere, bara att skruva lös och kolla/byta. MvH Thomas |
|
| Inte ovanligt att denna givare bara behöver lite rengöring. Testa det innan byte. | |
|
Kan vara värt att påpeka att om du plockar av givaren och den ser hel ut så var mycket försiktig med den. "Plaststången" som korken sitter på är mycket ömtålig längst upp, jag lyckades nämligen själv bryta av låsningen på min. När den är några år gammal blir den ganska spröd, så varsamhet gäller. Lyckades dock pilla ihop min med lite lim och andra prylar... MvH Thomas |
|
|
Ja vi hittade en under expansionkärlet, så det måste väl vara den!? Lite trångt var det kan jag säga. Vad kostar denna givare? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Jag kollade upp det på bmw minns jag, kommer tyvärr inte ihåg vad den kostade men den var inte farligt dyr, typ 200-300 kr nåt sånt. Jag köpte aldrig nån ny utan fixade den jag hade. Du kan ju kolla på din först, kan räcka med rengöring. Det sitter nån magnetremsa på korken som kan bli skitig. Kan vara värt att kolla i alla fall. Är du snabb så hinner du korka till hålet så du slipper tömma systemet helt... MvH Thomas |
|
|
några tips på vad ska man använda för att korka till hålet med? MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.